Як влаштована і як працює ресора?

Ресора є більш старшим представником, ніж автомобіль. Використовувалися вони ще під час кінноти з колясками. Ресора, це пружина складається з набору пластин або однієї пластини, які працюють на вигин. Як і будь-які пружини, у неї є ті ж властивості. На авто ресорна підвіска може бути жорсткішим пружинної, тільки в тому випадки, якщо її так зробили на заводі виробнику. Жорсткість може залежати від різних чинників, але всі вони можуть бути визначені візуально. Все прямо пропорційно ширині листа та їх кількості. Бувають багато-, мало- і одне листові ресори. Великим попитом раніше користувалися багатолистові ресори. Робиться це, щоб отримати рівномірне навантаження на кожну ресору. У більшості випадком, використання таких ресор дає можливість обходитися без амортизаторів.

Листи зазвичай виготовляються з вуглецевої пружинистої сталі. Необхідний вигин надається рихтуванням або штампами. Потім слід термообробка. Так само іноді додатково використовують дробеструйную обробку. Листи мають прямокутну форму з округленими крайками. Багато сучасних ресори мають «Т» подібну форму з товстою ніжкою. Щілини, які виходять між листами, з часом забиваються брудом. Увесь цей бруд і волога з часом починають перетирати листи. Тому потрібно більше приділяти уваги на ці місця. При перебиранні листів варто пам’ятати про те, що вигин листів повинен бути однаковий і стикаються по всій поверхні. Якщо один з критеріїв порушений, то незабаром машина присяде на одне колесо.

До мосту ресора кріпиться драбини, зверху чи знизу. Задня частина корінного листа спирається на циліндричну опору. Коли йде процес прогину ресори, лист перекочується по опорі, довжина зменшується, а жорсткість збільшується. За рахунок цього конструкція передає на раму всі вібрації, але зате здатна витримувати великі навантаження. Так само вона довговічна, але не потрібно забувати своєчасно змащувати. На рівній дорозі зусилля на ресорі малі для того, щоб зрушити листи, і тоді ресора не прогинається. Ось тому багатолистові ресору називають «підвіскою для поганих доріг». Якщо на багатолистові ресорі лопнув лист, то до серйозних наслідків це не приведе. Але у випадку такої поломки на одно- або мало- листової ресорі, то це загрожує відмовою автомобіля. Якісно виготовлені ресори надійні. На сьогоднішній день на ринку йде витіснення ресор пневматичними підвісками. Їх перевагами є можливість міняти дорожній просвіт і м’якість / жорсткість. Мається вид електронного управління такою підвіскою.





Більше новин


Прокоментуй новину