Робота двигуна з турбонаддувом

Ще недавно система турбонаддува була доступна тільки власникам спортивних та тюнінгованих машин, а сьогодні ця опція зустрічається і на багатьох серійних моделях незалежно від їх класу. Деякі умільці встановлюють турбонаддув навіть на вітчизняні автомобілі, включаючи продукцію АвтоВАЗу. Розглянемо особливості роботи системи турбонаддува, її плюси і мінуси. Хоча механізм влаштований досить складно в механічному відношенні, принцип роботи його дуже простий. Відпрацьованими вихлопними газами здійснюється обертання лопатей так званої равлики, яка через загальний вал передає енергію обертання інший равлику, яка засмоктує зовнішнє повітря і подає його в циліндри. Так підтримується необхідний надлишковий тиск повітря, збільшує потужність. Коли завершиться такт роботи мотора, гази виходять знову, обертаючи перший равлика.

Основна перевага системи турбоннадува полягає в зростанні потужності двигуна в порівнянні зі звичайними, що не турбірованнимі движками. Завдяки тому, що робота системи здійснюється за рахунок вихлопних газів, не відбувається втрати потужності двигуна через механічних процесів. Підвищення тиску всередині камери згоряння дозволяє знизити споживання пального турбірованнимі двигунами, що позитивно позначається на економії палива у всьому робочому діапазоні оборотів і потужностей. Через більш повного згоряння палива в циліндрах ДВС зростає екологічність цих двигунів, і вони викидають в атмосферу менше шкідливих газів. Серед мінусів слід згадати ефект виникнення турбоями. Інший недолік полягає в необхідності роботи агрегату в холостому режимі після сильних навантажень.

Це пов’язано з сильним нагріванням системи турбонаддува під час роботи і високою чутливістю до підвищених температур. Необхідну температуру зберігає тільки безперервна подача масла, і неможливо було відразу зупиняти мотор після високих навантажень, оскільки це може привести до поломки турбіни. Рекомендується дати мотору попрацювати в холостому режимі, щоб вона охолола. Для цих цілей зазвичай користуються спеціальним турботаймером. Існує безліч різних типів систем турбонаддува, серед яких є фірмові і зроблені самостійно – багато автовласників навчилися самостійно виготовляти турбо наддув. Інші стали користуватися електричним турбонаддувом, який має більш просту конструкцію і легкий в установці, але при цьому менш ефективний, в порівнянні зі стандартною системою. Звичайно, така система підвищення потужності буде постійно удосконалюватися і з часом перетворитися на звичну опцію для кожного серійного автомобіля. Ну а щоб усунути ефект турбоями, користуються різними варіантами доопрацьованих турбіроанних двигунів, наприклад твінтурбо або Бі-турбо.





Більше новин


Прокоментуй новину