Пристрій підвіски автомобіля

Підвіска – це елемент, який є одним з основних складових на будь-якому транспортному засобі. Разом з іншими агрегатами, підвіска – це частина шасі машини, яка призначена для того, щоб пружно з’єднувати кузов рухомої машини з поверхнею дороги. Якщо висловитися більш науково, то підвіска автомобіля грає роль демпфера, який гасить коливання кузова при проїзді ям і купин. Якщо поштовхи і удари від дрібних нерівностей в якійсь мірі колеса автомобіля компенсувати здатні, то більші ями і купини вже немає. Є у підвіски й інша функція – покращувати зчеплення коліс з дорогою: якщо колеса автомобіля жорстко закріпити на кузові, через нерівності вони рідко коли б однаково зчіплювалися з нею. Завдяки продуманому влаштуванню підвіски, всі чотири колеса одночасно перебувають на дорозі, що поліпшує керованість автомобілем. Звичайно, є різні варіанти автомобільних підвісок, розглянемо їх види.

Складові автомобільної підвіски

Пружний вузол, яким передаються сили на кузов машини, що виникають при русі на нерівній дорозі.
Направляючий вузол, який визначає характер (напрям в просторі) переміщення коліс машини.
Амортизатор, яким поглинаються коливання і вібрації.
Конструктивно підвіски діляться на залежні і незалежні. У залежному типі підвіски, як правило, мається жорстка зв’язок коліс між собою по балці, і в разі навіть незначного переміщення одного з коліс, відбувається відповідне переміщення іншого. У незалежному типі підвіски, між колесами немає ніякого зв’язку, завдяки чому, ними забезпечуються чудові ходові характеристики в порівнянні з залежною.

Зовсім підвіски

На поперечній ресорі. Ця підвіска використовує як пружного елемента листову ресору. Вона використовувалася на перших автомобілях, але зі збільшенням швидкостей автомобілів перестала використовуватися;
На поздовжніх ресорах. В даному випадку балка моста закріплена на 2 поперечних ресорах. Ця конструкція завдяки своїй простоті є дуже надійною. Тому її використовують, сьогодні, наприклад, на вітчизняних моделях ГАЗ;
З направляючими важелями. Конструкція цієї підвіски, полягає в тому, що рух моста здійснюється за допомогою декількох (зазвичай п’яти) важелів. Це дозволяє забезпечити кращі ходові якості в порівнянні зі звичайною ресорною підвіскою. Пружним елементом цієї підвіски виступають пружини;
«Де Діон». Ця підвіска середнє між незалежним і залежним типом. Колеса в цьому випадку пов’язані через підресорену легку балку, з’єднання півосей з редуктором, здійснюється за допомогою шарнірів.

Незалежні підвіски

На хитних півосях. Ця підвіска на кожній з півосей має один шарнір. Однак через це, може відбутися сильна зміна колії, і розвалу колеса, що згубно позначається на ходових характеристиках транспортного засобу;
На подвійних поперечних важелях. У цій підвісці з кожної зі сторін машини перебувають два важелі розташованих поперечно, зовнішні кінці яких закріплені рухомо на поперечині, кузові, рамі, зовнішні на стоці або несучої;
Багатоважелів. Конструктивно є найскладнішим типом підвісок і мають кращі ходовими характеристики, однак цей вид підвіски, є важким і дорогим у виробництві.





Більше новин


Прокоментуй новину