Як перевірити електричну рульову рейку

Рульова рейка – такий пристрій автомобіля, без якого пересування стає неможливим. Якщо ж рейка несправна, то ще й небезпечним. Тому своєчасне виявлення неполадок та предметiв особистого вжитку з боку власника не є вимушеними, а необхідними заходами.

Сучасні автомобільні концерни, особливо за кордоном, давно відмовилися від механічних рейок, віддаючи перевагу конструкціям з гідро або електропідсилювачем керма. Процес цей цілком очікуваний, оскільки автомобілебудування йде по шляху надання все більшого комфорту, безпеки і легкості в управлінні транспортом. Однак це не означає, що більш сучасні системи не виходять з ладу, не ламаються, не зазнають впливу зовнішнього агресивного середовища.

Як розпізнати поломку і що робити далі?

У більшості випадків трапляється так, що ми помічаємо поломку тільки тоді, коли вона стає очевидна – візуально, тактильно або на слух. У випадку з рульовою рейкою перші симптоми проявляються або стуком і скреготом, або важким (або навпаки – надто легким) обертанням керма.

Знос бічної втулки, заклинювання рульового механізму, потрапляння вологи на ремінь, запилення механічних деталей ведуть до появи характерних звуків при спробі руху або до утрудненого обертання керма. Це свідчить про те, що поломка сталася в механічної частини рейки.

Несправність в електронній начинці може проявлятися у вигляді непокори водієві й у невідповідності руху коліс нахилу керма. В цьому випадку можлива поломка датчика крутного моменту. Пошкодження електронного блоку управління системою, швидше за все, позначиться повною відмовою машини рухатися.

У більшості випадків, коли справа стосується електропідсилювача, власними засобами і силами усунути проблему не представляється можливим, оскільки тут потрібно розуміти специфіку програмного забезпечення, датчиків та іншої електроніки. Розібратися в цьому зможуть виключно фахівці. Саме тому важливо правильно вибрати сервіс, який спеціалізується на подібних роботах і має все необхідне обладнання для ремонту та діагностики.

Діагностика

Не виключено, що рульова рейка може мати відразу кілька несправностей. Професійна діагностика в цьому випадку обов’язкова. Компанія «Укравтогідравліка» проводить багаторівневу діагностику, включаючи первинне комп’ютерне тестування на виявлення поломок. Потім проводиться механічне обстеження з розбором і дефектації основних деталей. Обстежується електронна начинка, і якщо поломка усунена, проводиться остаточна діагностика з налаштуванням датчиків і програмного забезпечення.

Усунення поломок

Незначні несправності, і відповідно, швидкий ремонт у випадку з електричної рульовою рейкою малоймовірні. В основному вони можуть стосуватися механічної складової. Однак у випадку з пошкодженням електрики, іноземні виробники пропонують повну заміну рульової річки. Часто такий вердикт виноситься в разі, якщо електронний блок встановлений безпосередньо на рейці і розбита кришка блоку. Справа в тому, що заміна блоку окремо від рейки просто не передбачена, так що змінити доведеться все. Приблизно також вирішується проблема з корозією підшипника електромотора і виходом з ладу датчика крутного моменту – датчики під заміну випускають далеко не до кожної моделі автомобіля. Однак нова рульова рейка – це повна відсутність проблем на кілька років мінімум, і тільки за це варто платити.


Не пропустіть