Що таке турбіна?

Турбіна – це головна складова турбированного двигуна, потужність якого без її використання була б менше. Збільшуючи щільність повітря, нагнітаючи його, турбіна допомагає спалювати більше палива в одиницю часу. Завдяки цьому відбувається перетворення згорілого палива в енергію, яку турбіна збільшує і створює більший крутний момент. Турбіна включає два основних елементи: компресор і турбіну. Усередині її корпусу є вентилятор або крильчатка, яким розкручується випускний газ і здійснюється нагнітання повітря в напрямку на мотор. Поломки турбіни можуть бути усунені достатньо легко. Зазвичай при цьому користуються більш ефективним високопоточних компресором і крильчаткою. Відомо, що у разі маленького або недостатнього тиску випускними газами виявляється менший вплив на турбіну. Можна зробити заміну турбіни і компресора на елементи більшого розміру, щоб пропускати більше вихлопних газів.

У цьому випадку потрібно відповідність турбіни і компресора за розмірами. Сьогодні особливої ​​популярності набули гібридні моделі. В даному випадку інженерами автоконцернів вибирається турбіна, якої забезпечується хороша тягу знизу.

Види сучасних турбін
Керамічні турбіни

Сьогодні є багато турбін зі своїми розмірами і специфічними особливостями. Відомо, що для виготовлення багатьох з них застосовують кераміку. Вона має меншу, ніж сталь щільність, тому, завдяки інерції, відбувається боле швидке розкручування турбіни. Сьогодні часто зустрічаються турбіни, виготовлені з нікеліевих сплавів. Взагалі спочатку керамічними турбінами користувалися на автомобілях марки Nissan. Саме інженерами цієї компанії були виявлені позитивні властивості кераміки. Ефективність керамічних турбін по віддачі, в порівнянні зі звичайними, досягає 45%. Керамічним турбін потрібно делікатне поводження, тому краще їх не упускати.

Турбіни з роздвоєним пульсом

Ця модель відрізняється двома роздільними шляхами, соединяющимися далі в одній турбіні. Вони йдуть до однієї турбіні через пульсу, що утворюється з вихлопів. Два циліндра роблять позитивний вплив один на одного, даючи в результаті спільну віддачу. Турбінами з подвоєним пульсом або подвійним входом сьогодні користуються тюнінгові автокомпанії, якщо згадувати про серійне виробництво таких турбін, то їх можна зустріти на автомобілях Toyota з двигуном 3S-GTE. Сопло турбіни володіє змінною геометрією. По колу її корпусу є лопатки, з’єднані з механізмом, регулюючим кути. Завдяки цьому змінюється швидкість розкрутки турбіни через зазорів, наявних між лопатками. Таким моделям турбін потрібен додатковий механізм, який буде налаштовувати оптимальну роботу. Більшість з них дорогі і ненадійні.

Перепускні клапана призначені для пуску в обхід турбін частини газу. Так зменшується швидкість обертання турбін і тиск колектора. Це знижує ефективність роботи турбіни. При цьому газ може виявитися в турбіні, викликаючи її пошкодження. Також може виникнути турбулентність, через газ, обходящего турбіну, що також помітно знижує потужність. Зазвичай ці клапани встановлюються поруч з турбіною. Перепускні клапани встановлюються на всіх гоночних машинах. Основна перевага зовнішнього клапана полягає, в тому, що його механізм легко регулюється. Кращі виробники клапанів – це Turbonetics, Garrett і HKS.





Більше новин


Прокоментуй новину