Чи варто ставити світлодіодні фари?

Сьогодні переважна більшість машин йде до встановлених галогенними лампочками. Але час іде вперед і зараз сучасні автомобілі стали поставляти з ксеноновими фарами, які якість освітлення яких в рази краще в порівнянні з галогенними. Але незважаючи на це, вони не позбавлені недоліків. На думку фахівців, ксенон – лише тимчасове явище до початку масового впровадження світлодіодних фар. Головним мінусом ксенону є згубний спектр випромінювання, який негативним чином позначається на сітківці ока і може призвести до її пошкодження. Тому в майбутньому будуть застосовувати світлодіоди і джерела світла на їх основі, які мають переваги. Як відомо, головне світло автомобіля повинен бути багатофункціональними. І навіть у самої просунутої ксеноновим фари можливості дещо урізані.

Розгулятися керуючої електроніці не дають самі джерела світла, яких всього два – по штуці в кожній фарі. Через це фара не може охопити своїм променем відразу кілька моментів на дорозі: примикання дороги, дорожній знак на лівому узбіччі і раптово з’явився вантажівка без габаритних вогнів. Також при зустрічному роз’їзді водій фактично залишається без світла з лівої фари, оскільки та, щоб не засліпити водіїв зустрічних машин / мотоциклів або пішоходів направляє промінь в землю. Що ж стосується світлодіодним фари, то в ній можна встановити пару десятків джерел світла, кожен з яких буде світити на свою ділянку перед машиною.

Крім цього – світлодіоди в рази довговічніше ксенону – вони можуть працювати до 100 тис. Годин, що фактично дорівнює середньому періоду експлуатації машини. До того ж, світлодіодні джерела світла недорогі у виробництві (але це тільки самі лампи, а не фари в зборі). Це і робить їх популярними. Світлодіоди мають ще один очевидний плюс – вони не нагрівають оптику, тому можете не переживати про те, що скла можуть лопнути в дощ. Але з цього випливає і мінус – через те, що скло не гріється, прилипла під час дощу бруд не сохне і потрібно установка омивача для фар. Але це ще не все – світлодіоди відрізняються великою виділюваної потужністю, що призводить до руйнування фар машини. Щоб це не траплялося, інженери придумали вентилятори для них. Досить кумедний підхід до вирішення питання, але тут кожен задасть зустрічний – а чи не доведеться постійно мучитися із заміною вентиляторів?


Не пропустіть