Автомобільний сабвуфер своїми руками

У любителів якісного автомобільного звуку є два варіанти отримання якісних басів: покупка готового сабвуфера або покупка низькочастотного динаміка для виготовлення автомобільного сабвуфера своїми руками. Уважно розглянемо другий варіант, в якому потрібно прикласти деяке вміння. Цей метод підійде тим, кому подобається якісні баси в автомобілі з мінімумом витрат. У магазинах існує велика кількість корпусів, якість яких, як правило, погане. Привабливою може бути тільки ціна, близько тисячі рублів. Дешеві корпусу зазвичай виготовляються з дешевих матеріалів, наприклад, з фанери або пластику, коли відсутня необхідна жорсткість ящика. Тому добитися пружного баса в машині з таким корпусом буде дуже важко. Краще зробити корпус-ящик для сабвуфера самому, це значно поліпшить звучання автомобільної аудіосистеми. Але не все так просто: практика показує, що басовий динамік в різних корпусах звучить по-різному, і різниця досить істотна.

Для початку слід визначитися, якою буде форма сабвуфера і його розмір. Припустимо, у вас є готовий креслення, на якому детально зображений майбутній корпус. Якщо креслення немає, то бажано ознайомитися з інформацією на тему автозвуку. Дізнайтеся про різні типи акустичного оформлення, про будову та принцип дії сабвуферів. Креслення та інші дані легко знайдуться на спеціалізованих сайтах, присвячених автозвуку. У магазинах ви знайдете недорогі та якісні сабвуфери для авто, отримані відомості напевно знадобляться вам у майбутньому, коли виникне бажання модернізувати аудіосистему. Також радимо заглянути на тематичні форуми, послухати поради, обговорити питання із знаючими людьми і фахівцями.

Етапи виготовлення автомобільного сабвуфера
Визначаємося з матеріалом для нашого ящика, можливі два варіанти: MDF або багатошарова фанера. Багатошарова фанера переважніше, оскільки якісний MDF знайти непросто, та й фанера обійдеться вам дешевше. Визначаємося з товщиною стінок. Чим товщі і жорсткіші корпус саморобного сабвуфера, тим соковитіше і природніше буде звук. Але розміри автомобіля накладають свої обмеження, і оптимальною товщиною буде 18 мм. Не забувайте про вагу, інакше для перенесення готового виробу доведеться замовляти бригаду вантажників. Розрізати фанеру можна в магазині: більшість супермаркетів представляють таку можливість. Закуповуємо наступні матеріали: клей ПВА, пензлики, цвяхи, різні шурупи. Рекомендуємо придбати лак для захисту покриття від зовнішніх впливів.

Для збільшення жорсткості лицьову частину сабвуфера бажано зробити двуслойной, з двох шматків фанери. Отвір під басовий динамік в одному шматку слід зробити трохи більшого розміру, у другому по діаметру дифузора. Після складання динамік сабвуфера буде втоплений в корпусі, що захистить його від механічних пошкоджень, та й виглядати конструкція буде краще. Листи фанери промазуємо клеєм ПВА, потім скріплюємо саморізами. Жаліти саморізи (у кількісному відношенні) не варто: міцність і жорсткість для нас важливіше. Меблеві шурупи переважніше звичайних, оскільки надійніше скріплять конструкцію, що не розбовтається під час тряски на дорогах. Також рекомендується всередині ящика встановити розтяжки для запобігання його деформації в майбутньому. Додатково слід використовувати лак, який захистить деревину від гниття і впливу вологи.

Для зменшення вібрацій корисно проклеїти ящик сабвуфера зсередини Віброізоляційний матеріалами. Це робити не обов’язково, але якщо ви хочете максимально якісний звук, слід використовувати використовувати таку можливість. При складанні особливу увагу приділіть стиках і місця, де дроти виходять назовні. Якщо бас вам не подобається, здається жорстким, наповніть сабвуфер ватою, це зробить звук м’якше. Після якісної збірки сабвуфера своїми руками звук в автомобілі виходить соковитим і потужним, що приємно дивує. Баси дуже чіткі і віддають по повній, різниця в порівнянні з покупним істотна.


Не пропустіть