Унікальний ралійний “Запорожець” виготовлений з титану (Фото)

Легендарний український автомобіль Запорожець за часів СРСР неодноразово брав участь в ралі в складі заводської команди. Більш того, в 1983 році на чемпіонаті з ралі можна було побачити дуже цікавий ЗАЗ-968М, істотно перероблений триразовим (в подальшому – чотириразовим) чемпіоном СРСР з автоспорту Олександром Лосем. Фотографії унікальної машини, в якій активно використовувалися деталі з титану, опублікували Українські автомобілі на своїй сторінці в Фейсбук.

Більш докладно про унікальну машині розповів сам її творець Олександр Лось в інтерв’ю для порталу gorod.dp.ua Все почалося з того, що Олександр вирішив спробувати виступати в чемпіонаті на Жигулях, але на першому етапі в Прибалтиці, лідируючи, він потрапив в аварію.

І гонщик вирішив пересісти на Запорожець. Машину він допрацював власними руками. Це стосується спеціальних шин, ресорної підвіски і багато іншого. Після всіх доопрацювань масу машини, в порівнянні з серійним ЗАЗ-968М, вдалося скоротити з 800 до 540 кг. І це при тому, що в салоні було встановлено спеціальний трубчастий каркас безпеки.

Такий виграш у вазі став можливий завдяки демонтажу зайвих сидінь, обшивки салону, молдингів і ін. Проте родзинкою ралійного боліда стало застосування титатових деталей замість залізних, які автогонщик взяв на титаново-магнієвому комбінаті в Запоріжжі. Подробиці конструкції Олександр Лось тримає в секреті, проте дещо все ж розповів. З надміцного матеріалу були виконані деякі елементи в двигуні, виготовлені гальмівні колодки і барабани, ручка перемикання передач і навіть спинка водійського крісла.

Титановий «Запорожець» відкатав цілий сезон в чемпіонаті з ралі, а взимку брав участь в іподромних ГЗК. Машина в цілому показала хороші результати, хоча, звичайно, змагатися з більш потужними суперниками ВАЗ і Москвич їй було нелегко.

Джерело autocentre.ua

Не пропустіть