Ви будете здивовані: коли стартувало серійне виробництво електромобілів в Україні

Львівський автобусний завод будували не тільки для виробництва автобусів, а й електромобілів. 26 квітня 1949 року Рада Міністрів СРСР винесла постанову, якою зобов’язала Держплан СРСР виділити необхідні кошти для організації заводу з виробництва електромобілів і автобусів. Притому саме в такій послідовності і була перерахована майбутня продукція. За даними AUTO-Consulting, цією ж постановою автоскладальне підприємство перейменовувалося в Львівський автобусний завод. Молодому підприємству встановили план на виробництво 3000 автокранів 1000 електромобілів і 2000 автобусів ЗІС-155.

А в ролі продукції ЛАЗ мав випускати комерційні фургони, розроблені в інституті НАМІ. Це були моделі НАМІ-750 вантажопідйомністю 0,5 тонн і НАМІ-751 – 1,5 тонни. У 1951 році у Львові почалося дрібносерійне виробництво електромобілів вже під позначенням ЛАЗ-750 і ЛАЗ-751 відповідно. За інформацією AUTO-Consulting, їх спеціально адаптували для роботи поштовими фургонами. Електромобілі повинні були забирати кореспонденцію з поштових скриньок і доставляти її на Головпоштамп. Електромобілі на ті часи мали цілком пристойні характеристики: запас ходу – 60 км, ємність свинцевих батарей – 200 і 300 Ач, відповідно.

У конструкції використовувалися алюмінієві профілі, бічні панелі були з фанери, а фара головного світла була всього одна, щоб максимально знизити вагу машини. Для полегшення завантаженн/розвантаження кореспонденції, бічні двері були сконструйовані таким чином, що при відкриванні вони зарухалися під дах, а в більш великоваговому НАМІ-751 ззаду були встановлені ​​додаткові двері. Але головним недоліком конструкції електромобілів ЛАЗ були важкі свинцеві АКБ, встановлені під фальшпідлогою фургонів. Вони згодом і зіграли фатальну роль у долі електрофургонів.


Не пропустіть