Як Fiat перетворили у ВАЗ – 6 фактів про перші “Жигулі”

19 квітня 1970 року з конвеєра Волзького автозаводу зійшли перші “Жигулі”.

Автомобіль ВАЗ-2101 створили на базі італійського Fiat 124. Модифікацій провели мало. Основною інновацією став верхньоклапанний двигун. Тож це залишився той же Fiat, але з іншим логотипом, двигуном, трохи зміненою ходовою та іншою країною-виробником.

Волзький автомобільний завод також побудували італійці. Вони почали будівництво у Тольятті 3 січня 1967 року.

Прототип, який використали для створення ВАЗ 2101, випустили ще у середині 60-х років. Італійська машина мала двигун об’ємом 1,2 л. У Тольятті налагодили випуск автомобілів із модифікованим двигуном. Він отримав верхнє розташування розподільного вала в головці блоку циліндрів, додали кривий стартер та збільшили відстань між циліндрами. ВАЗ 2101 випускали до 1988 року. За цей час зібрали 220 тис. машин.

Gazeta.ua пропонує найцікавіші факти про першу модель ВАЗ.

ЕлетроВАЗ. Модифікація “копійки” у кузові універсал отримала електродвигун у 1980 році. У період з 1980 по 1981 роки на базі ВАЗ 2102 випустили 47 електромобілів. Їх назвали ВАЗ 2801. Авто не мало задніх дверей і вікон — замість них був лише люк доступу до нікель–цинкові акумуляторам. Електричний ВАЗ не тільки возили по виставках – вони й працювали на пошті та у кур’єрській службі.

ВАЗ 2101 для спецслужб. Автовиробник випустив власний роторний двигун, яким оснащував перші “Жигулі” для спецслужб. У 1982 році для міліції почали випускати роторні двигуни, які видають від 120 до 140 к. с. Також у Тольятті випускали ВАЗ-2101-94 – авто з 1,5-літровим мотором від ВАЗ-2103. Цей автомобіль також використовували для міліції та спецслужб.

Тольятті під Києвом. Слово Тольятті має італійське коріння. До появи Волзького автозаводу, це місто називалося Ставрополь-на-Волзі. Його перейменували з приходом італійців. Спочатку було понад півсотні варіантів для будівництва автомобільного заводу. Серед претендентів були Бровари, Мінськ, Ярославль та інші. Бровари, що під Києвом, відсіяли вже у самому кінці з поміж 6 міст.

Гонки. Основним конкурентом ВАЗ 2101 був “Москвич”. Зокрема ці автомобілі змагалися на ралі. На міжнародних змаганнях ці автомобілі боролися за честь збірною, а на внутрішніх змаганнях боролися між собою. Про це зняли навіть фільм “Гонщики” із Євгеном Леоновим та Олегом Янковським у головних ролях. Фільм виглядає як реклама “Москвича”, але в ньому показали боротьбу радянських двох марок.

Експорт. Назву “Жигулі” не сприйняли би покупці з іншомовних країн. Наприклад, в Угорщині ця назва асоціювалась би із нецензурним словом. Тому ВАЗ відправляв автомобілі на експорт під назвою Lada 1200.

Сервіс. На ВАЗ 2101 передні крила були приварені,не як у Москвича – на болтах. Через це кузовний ремонт “копійки” був складнішим та довготривалішим. Хоч машину продавали із можливістю офіційного сервісі, у Радянському Союзі почали відкривати все більше автомобільних майстерень. Крім цього, у систему охолодження заливали антифриз і автовласникам було не потрібно на ніч зливати воду і радіатора.





Більше новин


Прокоментуй новину