Як роблять дороги в Чехії і Китаї

Ми неодноразово писали, як погано ремонтують дороги в Україні. Сьогодні розглянемо, як ремонтують дороги за кордоном.

1) Заборонені підряди. Дорогу робить тільки та фірма, яка виграла тендер. Тобто не можна виграти тендер і потім перезаказать укладання асфальту в іншій фірмі.

2) Дороги розділені на 4 класу (категорії). Відповідно кожної категорії присвоюється гарантія. Якщо дорога розвалилася – фірма ремонтує дорогу за свій рахунок.
1. Пішохідні доріжки в парках, скверах, прибудинкові доріжки. 5 років
2. Сільські дороги та інші малонавантажених дороги. 7 років.
3. Регіональні дороги, що з’єднують міста. 8 років.
4. Федеральні, високонавантажені дороги. 10 років.

3) Фірми мають класність від 1 до 4, відповідно категоріям доріг.
Будівництво та ремонт доріг – діяльність підпадає під ліцензування. Щоб отримати ліцензію фірма повинна мати на балансі обладнання (тобто своє обладнання) плюс певну чисельність персоналу, в т.ч. навченого, з дипломами. Всі починають з 1 класу, тобто все нові фірми мають право робити тільки доріжки в парках. Підвищити класність можна тільки після успішного проходження гарантійного терміну. Для збільшення класності, фірмі необхідно докуповувати обладнання та наймати додатковий персонал. Якщо протягом гарантійного терміну дорога розвалюється – фірма зобов’язана відремонтувати дорогу за свій рахунок. У разі коли дорога розвалюється – фірму можуть не підвищити в класності а то і зовсім знизити, або взагалі відібрати ліцензію і занести в чорний список. Фірми дорожать ліцензією і класністю, тому що якщо вони схалтурити – у них більше не буде замовлень. Дорожносторітельние фірми як правило старі їм по 20-50 років. У тендерах основне значення має ціна і гарантія, фірма може тільки збільшити державний гарантійний термін. Скажімо замість 5-и років призначити 7 років.
Припустимо:
1 клас – 1 каток 5 осіб
2 клас – 2 ковзанки, грейдер, скрейпер, асфальтоукладальник, гризлік, 15 осіб
3 клас – 3 ковзанки, 2 ковзанки з вібрацією, грейдер, скрейпер, 2 асфальтоукладача, 2 зризліка, 30 осіб
4 клас – 5 ковзанок, 4 ковзанки з вібрацією, 2 грейдера, 2 скрейпера, 4 асфальтоукладача, 4 зризліка 60 осіб

4) Громадський контроль. За укладанням дороги стежать 3 сторонніх спостерігача: один від місцевого самоврядування, другий від місцевого автомобільного союзу, 3-й від дорожньої профспілки.

Кожному представнику видають протокол, якщо хоча-б ОДНОМУ представнику обгрунтовано не подобається як покладена або відремонтована дорога – фірма зобов’язана цю ділянку переробити за свій рахунок.

5) Дороги будуються і ремонтуються влітку, фірми стежать за прогнозом погоди. За укладання асфальту в дощ – ліцензію відбирають.

9KBWIpUn_FE

BZAGNzlSzXw

q9sSgUUC2Lo

https://vk.com/politzbarazh


Не пропустіть