Маловідомі факти про знамениту “Копійку”

46 років тому почалася історія автомобілів ВАЗ: 19 квітня 1970 року, з конвеєра в Тольятті зійшов автомобіль, який змінив хід автомобільної історії на просторах СРСР. Це – ВАЗ-2101, «Жигулі» або – просто «Копійка». Але мало хто знає, що випускати цей автомобіль цілком могли і під Києвом. І такий проект розглядався. У цьому та інших маловідомих фактах навколо «копійки» розбирався AUTO-Consulting.

Почнемо з географії. Чому для будівництва заводу АвтоВАЗ вибрали саме Тольятті? Точніше – Ставрополь-на-Волзі, як тоді називалося місто, в якому в 1967 році почалася гігантське будівництво Волзького автомобілебудівного заводу. Серед можливих варіантів було 54 різних майданчики в різних куточках СРСР. Зараз про це мало хто пам’ятає, але за інформацією AUTO-Consulting, серед фіналістів було 6 міст: Ярославль, Бровари, Мінськ, Білгород, Горький і Тольятті.

Переможця обирали за трьома критеріями:
1. Близькість до джерел поставок будівельних матеріалів;
2. Наявність машинобудівних заводів в регіоні;
3. Добре розвинена транспортна інфраструктура, енергогенеруючі потужності, наявність відповідних будівельних організацій і достатня кількість робочих рук, не зайнятих у сфері виробництва продукції соціального значення;.

За всіма показниками Бровари підходили, але потрібно було лобіювання з «верхів». В останній момент українського лобі «проштовхувати» проект в Москві не вистачило і перемогло місто Тольятті. Ось ЦК КПРС і постановило проводити будівництво саме там. До слова, вже в наш час Бровари знову розглядали як місце для будівництва заводу Peugeot-Citroen, і в другий раз передмістю Києва не пощастило. І хоч історія не знає умовного способу, доля Броварів могла бути кардинально інший

І ще одне українське місто, яке розглядалося під місце будівництва майбутнього автогіганта – це були Черкаси. Найцікавіше, що через 38 років виробництво Lada туди повернулося, на завод Богдан, але вже, звичайно, не ВАЗ-2101.

Як зазначає AUTO-Consulting, спочатку на роль «копійки» взагалі розглядали зовсім інший автомобіль. Передньопривідний і більш прогресивний в технічному плані. Та й сам FIAT-124, який став прообразом ВАЗ-2101 сильно відрізнявся від радянського «близнюка». Понад 800 змін було внесено в конструкцію «першої моделі». А на самому FIAT ніколи не випускали ВАЗ-2101, оскільки автомобілі досить сильно відрізнялися. І міф про «копійки» італійської збірки з перших партій – це просто міф.


Не пропустіть