BAЗ-Э1101 – прототип, дизайн якого розробили, а не скопіювали

ВАЗ Е1101 – експериментальний автомобіль, розроблений на заводі ВАЗ. Серійно не виготовлявся. Роботи над першою передньопривідною малолітражкою СРСР почалися в 1968 році. Автомобіль був повністю самостійною розробкою радянських конструкторів і створювався без допомоги інших сторін. У 1969 році з’явився перший повнорозмірний макет, на якому розроблявся дизайн майбутньої моделі. Цікаво, але факт: один макет використовувався для розробки двох різних дизайнів кузова. З лівого боку була робота В.А. Ашкіна, а з правого Ю.В. Данилова.

У підсумку остаточним варіантом була прийнята “половинка” Данилова. Розробка двигуна почалася на початку 1970-х років, а в 1971 з’явився перший двигун. Він мав об’єм 0,9 літра і потужність 50 к.с. У грудні 1971 року з’явилася перша дослідна модель Е1101. Автомобіль отримав оригінальний кузов, передню підвіску типу “Мак-Ферсон” і рульовий механізм від “Запорожця”. Приладова панель і деякі деталі оздоблення дісталися моделі від ВАЗ 2101. При цьому спеціально для моделі були розроблені оригінальні передні сидіння. У наступні роки машина проходила ряд випробувань.

У 1973 році з’явився прототип другої серії. У ньому творці спробували виправити всі недоробки і проблеми, виявлені на прототипі першої серії. Машинка отримала двигун збільшеної потужності і новий кузов. У 1976 році з’явився прототип третьої серії. Він носив власну назву “Ладога” і кардинально відрізнявся по концепції прототипів минулих серій. Пізніше всі напрацювання проекту “Ладога” були передані на завод у Запоріжжі, де вони послужили основою для створення моделі ЗАЗ-1102 “Таврія”.

А “Чебурашка”, як охрестили прототипи перших двох серій, так і не потрапив у серійне виробництво. Проте, дана розробка дозволила вазовським конструкторам набратися необхідного досвіду в проектуванні і розробки передньопривідних моделей. Багато напрацюваннь моделі Е1101 були використані при розробці “Ниви” та ВАЗ 2108.


Не пропустіть