Вражаючі факти про радянські автомобілі

Радянські автомобілі добре відомі не лише на теренах колишнього Союзу. Багато з цих залізних коней стали культовими в країні. Враховуючи не таке вже велике розмаїття марок і моделей, можна було легко визначити статус власника, його суспільне становище. І нехай зараз прийнято лаяти всю продукцію колишнього СРСР, деякі машини отримали світову популярність і оцінку якості, пише facti.info

Основою для ВАЗ-2101 послужив Fiat-124. Передбачалося створити і версію люкс на основі Fiat-125, який був люкс-версією Fiat-124. Але все ж ВАЗ-2103 розробили на основі того ж Fiat-124. Причиною стали вимоги уніфікації для радянських автомобілів, за яким уніфікація не могла бути менше 85% між моделями.

Є цікавий факт про назву знаменитої «Перемоги». За легендою, спочатку планувалося назвати цей автомобіль «Батьківщиною». На що Сталін поцікавився «Почім батьківщину продавати будете?». Розробникам довелося оперативно змінювати назву, так народився відомий радянський автомобіль «Победа».

Москвич-408 і Москвич-412 були широко відомі в Європі. Ці радянські машини користувалися заслуженою популярністю за кордоном. Навіть і зараз мало знайдеться таких марок, які з таким задоволенням прийме перший московський автоломбард . Але в кінці 60-х про «Москвичі» писав навіть відомий англійський журнал Motor. А норвезьке видання «Техникенс верльд» в 1968 році навіть провело випробування на живучість. Москвич-408 з честю витримав пробіг у 1240 км в найгірших умовах.

НИВА ВАЗ-2121 – не тільки наймасовіший радянський позашляховик, але і найбільш експортований! За 30 років було вироблено 1,8 мільйонів цих автомобілів, з них 500 тисяч розійшлися по 100 країнам світу. «Нива» виявилася єдиним радянським автомобілем, який поставлявся в Японію!

Ще один цікавий факт. У планах конструкторів у Москвич-400 було передбачено 2 дверей, як і у його прообразу Opel Kadet. Але під час приймання машини Сталіном сталася така історія. Генералісимус сів на переднє пасажирське сидіння і запропонував директору МЗМА, Василю Тахтарову, теж сідати в машину. Звичайно, попросити встати вождя директор не зважився, після чого і було прийнято рішення зробити в машині 4 дверей, щоб вона стала максимально зручною для людей.

Ще однієї культової радянської машиною була «Чайка» (ГАЗ-14). Але в 1988 році вийшла постанова ЦК КПРС, в якій було оголошено про початок боротьби з привілеями. «Чайки» замінили «Волга» ГАЗ-3102, а сам автомобіль не просто зняли з виробництва, але і знищили всю документацію, кузовні штампи, складальні лінії і т. д. Це був єдиний випадок за всю історію автомобілебудування. І саме з цієї причини не вдалося в 1996 році відновити виробництво «Чайки».

Історія Ульяновського автомобільного заводу починається з Великої Вітчизняної війни. Завод був зведений в 1942 р. з обладнання евакуйованого московського Зіла. Спочатку це підприємство почало випускати автомобілі оборонного призначення, вже в 1943 р., поставивши діючим частинам близько 4000 одиниць, перші Уази створювалися для супроводу танкової колони на полі бою і призначалися для доставки особового складу до місця виконання бойового завдання. Після перемоги над фашистською Німеччиною завод не переставав забезпечувати армію надійними і прохідними УАЗами. Пізніше автомобілі УАЗ почали застосовуватися в різноманітних галузях народного виробництва.

Запорізький автомобільний завод веде свою історію з 1863 року, з моменту заснування голландцем Абрагамом Коопом заводу з виробництва сільськогосподарської техніки. У 1923 році завод Коопа змінює назву на більш відповідний момент – «Комунар». Але сфера діяльності зберігається, завод розширює асортимент сільськогосподарської техніки – випускає нові трактори, комбайни збиральні та ін. А з 1961 року завод офіційно іменується Запорізьким автомобільним.

ЗІЛ-114 був радянським лімузином, призначеним для перевезення членів уряду. Але були випущений і ЗІЛ-117, який, за офіційною версією, повинен був виконувати роль автомобіля супроводу, більш маневреного, швидкісного і динамічного. Але, за іншою версією, цей радянський автомобіль створювався за особистим розпорядженням Брежнєва Л. В., який дуже любив особисто проїхатися за кермом. І чимало очевидців бачили його за кермом цього «короткого» Зіла.





Більше новин


Прокоментуй новину