ГАЗ-Сг3 – унікальний радянський турбореактивний автомобіль (Фото)

ГАЗ-Сг3 (ТР) 1954 – дослідний автомобіль, оснащений турбореактивним двигуном ВК-1 потужністю 1000 к.с. (За деякими даними РД-500) і створений спеціально для установки рекордів швидкості, пише m2motors.com.ua.

Розробкою унікального автомобіля займався Смолін А.А. і фахівці місцевого авіапрому, творець спортивних автомобілів ГАЗ-СГ1 «Перемога-Спорт» та ГАЗ-СГ2 «ГАЗ-Торпедо», під керівництвом тодішнього головного конструктора ГАЗу Ліпгарта А.А. Кузов ГАЗ-ТР був фюзеляж з авіаційних матеріалів, забезпечений невеликим вертикальним кілем і антикрилами з боків. Хоча є дані, що ГАЗ-ТР не мав антикрила, а мав керовані елерони, які могли бути використані для зміни аеродинамічних характеристик апарату в широкому спектрі застосування. Фюзеляж встановлювався на шасі від ГАЗ 12 «ЗІМ» з передніми керованими колесами і природно без приводу на задній міст.

На момент створення машина не мала аналогів в світі: перший британський автомобіль з подібним двигуном був створений в 1960-му році, а американський тільки в 1964-му! Двигун, що застосовувався зокрема на МіГ-17, міг розігнати машину до фантастичних для тих років 800 км / год (абсолютний рекорд швидкості на той момент складав 634 км / год), але практично досягти цих швидкостей було дуже складно: по-перше не існувало шин, здатних витримати таку швидкість, потрібно було придумати спосіб гальмування (звичайні гальма з цим завданням не справлялися) і знайти досить довгий майданчик для розгону. Як майданчик було вирішено використовувати солоне озеро Баскунчак, (випробування проводилися також і на майданчиках в районі м Горького), для гальмування Смолін застосував звичний йому інструмент – гальмівний парашут, а ось з шинами нічого не вийшло – в результаті перші випробування було вирішено проводити на максимальній швидкості в 300 км / год.


Не пропустіть