ТОП-5 міфів про електромобілі

1

Про електромобілі в наш час говорять багато – і не завжди правду, пише autocentre.ua.

Розкладемо по поличках п’ятірку найпопулярніших тез.

МІФ 1. Його дорого купити

Електромобілі без пробігу коштують помітно дорожче від однокласників з ДВЗ: скажімо, найдешевша комплектація VW Golf обійдеться в 466 000 грн., а Nissan Leaf – близько 800 000 – 900 000 грн. Однак, в сегменті старих машин все не так: ціна дво-трирічних Golf і Leaf буде приблизно на одному рівні. До того ж електромобілі часто оснащені багатше від машин з ДВЗ того ж класу. На жаль, в Україні, на відміну від інших країн, немає державної дотації на купівлю нового електромобіля (10-30% роздрібної ціни), – а тоді розрахунки для покупця електрокара була б більш цікавими.

Висновок Частково правда

МІФ 2. Він простий і не потребує сервісу

З простотою не все так просто. Рухомих деталей в електромобілі менше, але це не означає, що він простіший. Так, у нього відсутній двигун внутрішнього згоряння, але зате є масивна батарея на міцному каркасі, набрана з десятками зв’язаних між собою ґраток з кабелями різного призначення, роз’ємами і аварійним розмикачем. Неодмінно повинні бути такі великі і непрості електронні блоки, як інвертер струму, бортовий зарядний пристрій з перетворювачем, модуль управління батареєю. Плюс додаткове обладнання – вакуумний насос підсилювача гальм з електроприводом, конвертер на 12 вольт, розетки для кабеля підзарядки, сам кабель, іноді – імітатор звуку працюючого двигуна.

Само собою, на колишньому місці підвіска, механічна трансмісія (нехай і не вимагає перемикання передач), рульове управління, гальма, системи безпеки, грубка, кондиціонер, в деяких випадках є і система охолодження з радіатором… Все це, як і у звичайного автомобіля, вимагає обслуговування – контролю робочих рідин, зносу, регулювань, заміни витратних матеріалів… Тож і електромобіль періодично вимагає як мінімум планового сервісу. При стандартному ТО замінять колодки, гальмівні диски, мастило в редукторі трансмісії, втулки підвіски. Діагности сканують пам’ять блоків управління, контролюють, додають і замінюють робочі рідини – гальмівну, охолоджуючу, холодоагент.

Висновок Неправда

МІФ 3. Електромобіль боїться морозів

Літій-іонні батареї більшості поширених електромобілів не можуть нормально працювати при температурі нижче мінус 10 градусів за Цельсієм. Для збереження штатних характеристик (а іноді і для працездатності в принципі) їх доводиться підігрівати – на місці ночівлі перед поїздкою, або від власних нагрівальних пристроїв електромобіля. Під час віддачі енергії, тобто при роботі, літій-іонна батарея виділяє тепло і додаткового обігріву не потребує. Однак в морози ємність акумуляторів падає. Крім того, додає проблем і електричний обігрівач салону, що відбирає багато енергії у тягового акумулятора. В результаті пробіг електрокарів в зимовий час скорочується на 30-50%, а також через обмеження струму помітно збільшується час зарядки акумулятора – потрібно додавати до нього від півгодини до декількох годин.

Висновок Правда

МІФ 4. Його потрібно заряджати часто і довго

Наведені в заводських мануалах електромобілів даних про пробіг на одній зарядці куди скромніші, ніж запас ходу на повному баку для бензинових або дизельних аналогів. А насправді і заявлених виробником цифр в 150 – 250 км досягти не так просто, в реальності пробіги електрокарів ще скромніші. Хіба що розкішний Tesla S може проїхати без підзарядки близько 400 км. Що стосується підзарядки – від домашньої 220-вольтової розетки сучасний електромобіль повністю «заправляється» за 6 – 9 годин. Більш потужні «прискорені» станції можуть зробити це за 2-4 години, і мережа таких «заправок» в Україні вже формується. Найпотужніші зарядні станції («суперчарджери») дозволяють поповнити запас енергії в батареї на 80% приблизно за 0,5 години, але вони не завжди корисні акумулятору. В Україні є кілька таких пристроїв.

Висновок Частково правда

МІФ 5. Він вигідний

Однозначно відповісти на це питання не можна. З точки зору щоденного використання електромобілі звичайно ж вигідніші від машин з ДВЗ, оскільки витрати на «заправку» електрикою набагато нижчі. Але якщо врахувати вищу вартість нового електрокара (див. Міф №1), а також необхідність заміни батареї після 5 – 8 років служби (при її ціні в кілька тисяч доларів), то питання рентабельності виглядає вже не так однозначно. Економічну доцільність купівлі електромобіля в кожному конкретному випадку потрібно розраховувати індивідуально.

Висновок Частково правда

Схоже, при всіх його цікавих якостях електромобіль поки далекий від тієї практичності, яку дає звичайна машина. В умовах нашої країни він все ще залишається справою ентузіастів і людей, які хочуть підкреслити свою неординарність.


Не пропустіть