Який вигляд мав позашляховик Porsche у 1955 році

0

Після світового дебюту нового Porsche Cayenne ми вирішили згадати перший позашляховик марки – всюдихід Porsche 597 Jagdwagen, пише autocentre.ua.

У середині січня 1953 року Міністерство оборони ФРН оголосило тендер на створення легкого армійського всюдихода. Серед компаній, які вирішили зайнятися реалізацією цього проекту були компанії Auto Union, Borgward і Porsche.

У ролі силового агрегата для прототипу в компанії Porsche обрали 4-циліндровий двигун повітряного охолодження, який вже використовували на легковому Porsche 356. Уперше ходовий прототип показали військовим 19 січня 1955 на полігоні в Бонні, де також свої можливості демонстрували конкуренти DKW і Goliath.

Восени того ж року позашляховик Porsche 597 Jagdwagen (нім. «Мисливський автомобіль») презентували британським військовим. На той час машину модернізували. Зокрема, машина отримала нову бортову електропроводку на 24В. А мотор трохи модернізували, збільшивши робочий об’єм з півтора до 1,6 літра. Двигун розвивав потужність 50 к.с., що давало змогу розганяти машину вагою 990 кг до швидкості 100 км/год. Автомобіль мав колісну базу 2060 мм, дорожній просвіт 250 мм і міг долати пагорби під кутом до 65%.

Підвіска всіх коліс була незалежною. Привід здійснювався на задні колеса, а передні можна було підключити спеціальним важелем. У парі з опозитним мотором працювала 5-ступінчаста повністю синхронізована коробка передач із заниженою передачею для руху в умовах важкого бездоріжжя. На задній осі встановили повністю автоматичне блокування диференціала від компанії ZF.

За час випробувань автомобіль подолав близько 5800 км. Серед переваг машини були надійність, невибагливість в обслуговуванні і простота конструкції. Але були і недоліки, наприклад двигун на низьких і середніх обертах не забезпечував необхідної тяговитості, а спартанський салон не мав достатнього місця для багажу. Крім того, виявилося, що на високих швидкостях з’являлися проблеми з керованістю.

У січні 1956 року позашляховик взяв участь в армійських навчаннях в Арденнах. Для випробувань Бундесверу було передано 6 всюдиходів. Під час експериментів було виявлено й інші недоліки машини.

На цьому «армійська» кар’єра всюдихода Porsche завершилася. Серед основних причин були висока вартість машини, а також відсутність необхідних виробничих потужностей, щоб організувати масове виробництво всюдиходів і комплектуючих до них. Загалом із 1955 до 1958 рік було складено 71 екземпляр Porsche 597 з яких 49 вирушили до приватних власників.

Спочатку виготовленням несного кузова займалося кузовне ательє Stuttgarter Karosseriewerk Reutter&Co. Пізні версії випускало кузовне ательє Karmann. Простий кузов не мав дверцят і закривався від негоди брезентовим верхом. Пізніше окремі екземпляри отримали дверцята, а також дещо інший дизайн передньої панелі кузова.

Витрати на створення всюдихода становили приблизно 1,8 млн німецьких марок. Планувалося, що використані напрацювання дадуть змогу налагодити виробництво сімейства всюдиходів зі збільшеною до 2400 мм базою і п’ятьма варіантами кузовів. Але цим планам так і не судилося збутися.

Сьогодні модель 597 Jagdwagen є бажаним придбанням для колекціонерів і заможних шанувальників марки. У вересні минулого року на відомому аукціоні Bonhams у Гудвуді один зі збережених екземплярів було продано за значну суму в 175 100 фунтів ($ 225 787).