Так виглядав перший позашляховик Porsche (Фото)
Армійський всюдихід 1955 року.
В середині січня 1953 року Міністерство оборони ФРН оголосило тендер на створення легкого армійського всюдихода. Серед компаній, які вирішили зайнятися реалізацією даного проекту були компанії Auto Union, Borgward і Porsche, передає Хроніка.інфо.
В якості силового агрегату для прототипу в компанії Porsche вибрали 4-циліндровий двигун повітряного охолодження, який вже використовувався на легковому Porsche 356. Вперше ходовий прототип показали військовим 19 січня 1955 на полігоні в Бонні, де також свої можливості демонстрували конкуренти DKW і Goliath.
Восени того ж року позашляховик Porsche 597 Jagdwagen (нім. «Мисливський автомобіль») презентували британським військовим. На той час машину модернізували. Зокрема, машина отримала нову бортову електропроводку на 24В. А мотор трохи модернізували, збільшивши робочий об’єм з півтора до 1,6 літра. Двигун розвивав потужність 50 к.с., що дозволяло розганяти машину вагою 990 кг до швидкості 100 км/год. Автомобіль мав колісну базу 2060 мм, дорожній просвіт 250 мм і міг долати пагорби під кутом до 65%.
Підвіска всіх коліс була незалежною. Привід здійснювався на задні колеса, а передні можна було підключити спеціальним важелем. У парі з оппозитним мотором працювала 5-ступінчаста повністю синхронізована коробка передач із заниженою передачею для руху в умовах важкого бездоріжжя. На задній осі встановили повністю автоматичне блокування диференціала від компанії ZF.
За час випробувань автомобіль подолав близько 5800 км. Серед достоїнств машини були надійність, невибагливість в обслуговуванні і простота конструкції. Але були і недоліки, наприклад, двигун на низьких і середніх оборотах не забезпечував необхідної тяги, а спартанський салон не мав достатнього місця для багажу. Крім того, виявилося, що на високих швидкостях з’являлися проблеми з керованістю.
У січні 1956 року позашляховик взяв участь в армійських навчаннях в Арденнах. Для випробувань Бундесверу були передані 6 всюдиходів. У ході експериментів було виявлено та інші недоліки машини.
На цьому «армійська» кар’єра всюдихода Porsche закінчилася. Серед основних причин були висока вартість машини, а також відсутність необхідних виробничих потужностей, щоб організувати масове виробництво всюдиходів і комплектуючих до них. Всього з 1955 по 1958 рік зібрали 71 екземпляр Porsche 597 з яких 49 вирушили до приватних власників.
Спочатку виготовленням несучого кузова займалося кузовне ательє Stuttgarter Karosseriewerk Reutter & Co. Пізні версії випускалися кузовним ательє Karmann. Простий кузов не мав дверей і закривався від негоди брезентовим верхом. Пізніше окремі екземпляри отримали двері, а також дещо інший дизайн передньої панелі кузова.