Який він, перший BMW M-серії за $ 155 000? (Фото)

Неймовірно рідкісний 1974 BMW 2002 Turbo недавно був виставлений на продаж в культовому білому кольорі Шамоні – повідомляє avtovod.com.ua.

У деяких аспектах BMW 2002 Turbo претендує на звання першого автомобіля класу «М». Хоча офіційно він не є частиною M-лінійки – без культового логотипу M, який ми всі знаємо і шануємо, – 2002 Turbo замість цього носив ліврею автоспорту: перший в серійному виробництві BMW.

Представлений на автосалоні у Франкфурті в 1973 році, Turbo 2002 року був першим в лінійці баварських машин, які досягли в кінцевому підсумку кульмінації в сімействі М-серії, серед яких народилися одні з кращих спортивних купе і седанів – E30 M3, E39 M5, M Coupe – список досить вичерпний.

BMW хотіли використати 2002 для участі в ралі. Новий двигун M10 був обладнаний турбіною німецької фірми KKK (Kuhnle, Kopp & Kausch), дозволивши потужності збільшитися до респектабельних 170 к.с. Це змінило характер автомобіля відразу, зробивши його швидше, ніж Porsche 911 того часу (130 к.с.).

Основною проблемою інженерів стало охолодження мотора, а точніше – його нестача. BMW 2002 Turbo був першим європейським серійним автомобілем з турбокомпресором (до нього американські Chevrolet Corvair Monza і Oldsmobile F-85 Jetfire), і у розробників просто не було досвіду охолодження настільки потужного агрегату.

Температура часом була настільки висока, що на великій швидкості двигун міг навіть спалахнути. За підсумком, щоб вирішити проблему, турбіну розташували справа внизу (по ходу руху), а в бампері зробили спеціальний круглий отвір для охолодження корпусу турбокомпресора.

Що стосується зовнішнього вигляду, то машина однозначно виглядала настільки ж зухвало, як і її «начинка». Сині та червоні смуги на кузові, розширювачі колісних арок з недбало виставленими заклепками, величезний спойлер спереду і невеликий чорний ззаду безпомилково вказували на те, що перед нами аж ніяк не типове купе.

На жаль для нас, було створено лише 1672 цих автолегенд, в основному через нафтову кризу, що зменшила ринковий попит на гарячі спортивні автомобілі.

До сьогоднішнього дня дожило лише 500, з них всього 53 в Німеччині. Тому екземпляри цієї моделі в наш час особливо потрібні і рідкісні. Наприклад, цей автомобіль коштує 155 000 доларів.

Здається, що 1974 BMW 2002 Turbo просто опинився не в той час і не в тому місці. Люди не могли зрозуміти навіщо потрібен автомобіль, який пожирає 15 літрів палива на сто кілометрів, який лише трохи дешевше Porsche 911. Більш того, в управлінні ця машина була справжнім звіром і не отримала звання «widow-maker» («робить вдовою») лише через невеликий обсяг виробництва.

Ось така вона – перша М-ка від BMW, розганяється до 100 км/год за 6,9 секунди, на якій можна було летіти по трасі зі швидкістю 209 км/год ще в далекому 1974 році.




Не пропустіть