Чому на заправках в США відсутній 95-й бензин? (Фото)

Вперше заїхавши на американську АЗС, щоб заправити авто, можна дуже здивуватися, адже на колонках ви не побачите кнопок зі звичними видами бензину. Замість 92-го, 95-го або 98-го тут, в більшості випадків, вам запропонують 87-й, 89-й або 93-й.

Звичайно, на цьому етапі у багатьох може виникнути питання: «Невже паливо в США дійсно такої поганої якості в порівнянні з тим, що використовується в інших країнах?» Відповідь на нього буде негативною. Загалом, бензин в США приблизно такий же, як і всюди в світі, але ось підхід до визначення октанового числа тут інший. Давайте ж розбиратися, в чому різниця.

Якість бензину вимірюється експериментально, з використанням різних тестів. Залежно від цього існує кілька октанових чисел. Так, в більшості країн світу використовується значення RON (ОЧД або ДОЧ – дослідне октанове число), яке визначаться в умовах тестування одноциліндрового двигуна при порівняно невисокому навантаженні.

Крім нього існує показник MON (ОЧМ або МОЧ – моторне октанове число), який визначають, тестуючи одноциліндровий двигун на більш високих оборотах і з попередньо підігрітою робочою сумішшю, щоб краще зімітувати реальну експлуатацію. У підсумку, через різні умови при випробуваннях, число MON буде нижче, ніж RON.

У більшості країн для опису якості бензину використовують показник RON, а на американських АЗС тип палива визначається за допомогою третього значення – PON (pump octane number) або антидетонаційний коефіцієнт. Це середнє арифметичне між RON і MON, яке і створює якусь плутанину і відмінність в описі характеристик американського палива.

Виходить, що всупереч стереотипам, якість палива в США така ж, як і в інших країнах, просто для його опису використовуються інші показники. Тому, заправляючись 91-м американським бензином, можна не побоюватися того, що він негативно вплине на роботу двигуна, адже насправді, за європейськими стандартами, це звичайний 95-й.

Джерело avtodream.org



Не пропустіть