Названі українські електромобілі, які так і не пішли в серію (Фото)

Україна входить до числа країн, в яких динамічно розвивається ринок електромобілів. Незважаючи на це до тепер мало відомо про розробки українських дизайнерів та інженерів в області «зелених» транспортних засобів. Сьогодні ми розповімо про три українські електрокара.

1. ЛАЗ-750 і ЛАЗ-751

У 1950 році перед Львівським автобусним заводом було поставлено завдання щорічно випускати по 1 000 електромобілів. На жаль, цей план залишився не реалізований. У Львові встигли зробити 20 електромобілів ЛАЗ-750 і ЛАЗ-751.

Поштовий фургон ЛАЗ-750 оснащувався двома електромоторами на 5,7 кВт і акумуляторами. Версія ЛАЗ-751 отримала додаткові акумулятори, а її електромотори вже були розраховані на 8 кВт.

У ЛАЗ-750 запас ходу становив 50 км при максимальній швидкості 33 км/год, а
У ЛАЗ-751 – 60 км при максимальній швидкості 30 км/год. При цьому ЛАЗ-751 міг перевозити більше вантажу, ніж його «родич».

ЛАЗ-750 і ЛАЗ-751 до 1958 року розвозили пошту в Москві та Ленінграді. Експеримент визнали економічно неефективним (через проблеми з акумуляторами) і подальші роботи в цьому напрямку припинили.

2. «Київ-1103»

У 1990-х роках Науково-виробничий центр «Інформатика» за допомогою Інституту електрозварювання ім. Е. О. Патона створив електромобіль «Київ-1103». Його кузов виготовили в Чехії з вуглепластика. Як електромотор використовувався стартер від винищувача МіГ-29 на 18 кВт. Акумуляторну батарею зробили в Ізраїлі. В результаті цей електрокар отримав запас ходу в 200 км.

Планувалося, що «Київ-1103» будуть випускати серійно. Знайшлися навіть інвестори для реалізації даного проекту. Однак, через погану економічну ситуацію в кінці 1990-х років роботи над цим проектом припинилися. Сліди єдиного електрокара «Київ-1103» загубилися на початку 2000-х років.

3. ЛуАЗ-130211Е

У 1997 році в Україні створили електричний пікап ЛуАЗ-130211Е. В якості основи взяли вантажопасажирський фургон ЛуАЗ 13021. Цей електрофургон отримав схвалення Науково-дослідного Центру безпеки дорожнього руху МВС України. Всього встигли побудувати три екземпляри ЛуАЗ-130211Е, але до серійного виробництва справа так і не дійшла.

Скільки у нього було електромоторів і якою він оснащувався батареєю – невідомо. Взагалі, про нього дуже мало інформації. Ми знаємо ще тільки те, що цей електропікап створили ентузіасти в Київській області.

Джерело autonews.ua



Не пропустіть