В Україні змінились правила техогляду автомобілів: що треба знати водіям

Триває активна підготовка до запуску нової системи техогляду автомобілів в Україні. Ще в травні поточного року Мінінфраструктури оприлюднило законопроект про відновлення з 2022 року обов’язкового техогляду приватних авто (такі вимоги запроваджуються відповідно до Директиви 2014/45/ЄС), а 12 липня МВС оприлюднило для громадського обговорення проект Порядку проведення моніторингу інформації про результати обов’язкового технічного контролю.

Про це повідомляє Ліга.Закон.

Документом визначається комплекс заходів, які забезпечать контроль за дотриманням вимог щодо перевірки конструкції і технічного стану ТЗ і методів такої перевірки.

Моніторинг проводитимуть посадові особи шляхом звірки інформації про результати техогляду (у тому числі, що міститься в матеріалах фотофіксації), яка передається до Реєстру результатів обов’язкового технічного контролю (реєстр ОТК) з фактичними даними, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів.

За результатами моніторингу в реєстрі ОТК проставляється відмітка “перевірено” або “недійсний”.

Підставами для визнання “недійсним” протоколу перевірки технічного стану ТС можуть бути, зокрема:

– невідповідність матеріалів фотофіксації процесу техогляду;

– відсутність даних про перевірку характеристик гальмівних систем або перевищення встановлених норм;

– відсутність даних перевірки спалин двигуна або перевищення їх норми;

– відсутність даних перевірки світлопропускання стекол або перевищення їх норми;

– проведення техогляду автомобілів з ГБО суб’єктами контролю, які не мають права його проводити;

– дати наступного проведення обов’язкового техогляду вказані з порушенням вимог до періодичності перевірок;

– один з реквізитів, передбачений формою бланка протоколу, не заповнений або вжиті скорочення слів і номерів VIN-коду, кузова, рами або шасі не відповідають скороченням, визначеним Порядком проведення обов’язкового технічного контролю, або допущені помилки при їх заповненні;

– вказаний неправильний VIN-код, номер кузова, рами або шасі транспортного засобу;

– неправильно вказана вантажопідйомність (для транспортних засобів категорій N, О);

– інформацію про результати проведення техогляду внесено після робочої зміни або в інший день;

– перевірка транспортного засобу і видача протоколу здійснена не за місцем, вказаним у протоколі або без використання діагностичного обланднання тощо.


Не пропустіть