Цього року українці купуватимуть більше нових авто

0

Дилери розраховують на зростання продажів і вже збільшили асортимент найбільш ходових позашляховиків і дизельних моделей, пише ubr.ua.

Цього року українці купуватимуть більше нових авто, ніж у минулому. Принаймні, на це розраховують самі продавці. Керівник Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко прогнозує, що салонам вдасться реалізувати близько 58 тис. машин. А глава Autoconsulting Олег Омельницький озвучив цифру в 55-60 тис. шт.

“Розрахунок базується на реальних показниках авторинку за останні півроку. Щомісяця продавалося не менше 500 машин. Це дозволяє сподіватися, що “дно” вже пройдено і почнеться зростання”, – пояснив UBR.ua Назаренко, додавши при цьому, що на реалізацію цих прогнозів можна розраховувати лише в тому випадку, якщо ситуація в країні, як мінімум, не погіршиться, і головне – буде стабільною гривня.

Банкіри обіцяють, що курс долара в 2016 р становитиме 24-25 грн., що в загальному робить припущення автодилерів цілком життєздатними. “Варто розраховувати на активізацію як тих, хто має заощадження у валюті, так і тих, хто отримав компенсацію в гривні (скажімо, за “згорілим” депозитом), і намагається зберегти виплачені кошти від девальвації. Але хто з продавців отримає ці гроші, буде залежати від їх можливості пропонувати вигідну ціну, додаткові “плюшки” для клієнтів, розширені сервісні програми і, звичайно ж, оптимально збалансований модельний ряд “, – зазначають у прес-службі корпорації” Укравто “.

Позаду Європи

Називаючи 2015 “дном” авторинку, експерти нітрохи не згущують фарби. За даними Autoconsulting, торік було продано всього 46,4 тис. нових машин, що майже на 50% менше, ніж в 2014 р (тоді салони оформили 92,3 тис. угод).

Причини, з якої наші громадяни масово відмовлялися від мрії про свої “колеса”, лежать на поверхні – різке погіршення економічної ситуації в країні, знецінення національної валюти і “заморожені” зарплати. У підсумку в доларовому еквіваленті, від якого, власне, і відштовхуються дилери, вивішуючи ціни на авто, середньостатистичний українець збіднів у кілька разів.

За динамікою спаду продажів авто, Україна опинилася на першому місці в ЄС. Серед інших країн в мінус пішли тільки Росія (на 35,7%), Люксембург (на 6,7%) і Естонія (на 3%). Решта опинилися в плюсі, причому у деяких прибавка вельми істотна. Скажімо, до недавнього часу кризові Португалія, Іспанія та Італія торік наростили продажі авто на 25%, 20,9% і 15,8% відповідно. У підсумку наша країна в загальноєвропейському рейтингу автомобільний продажів впала відразу на 6 позицій і посіла 25 місце. Для порівняння: ще в 2013 р ми входили в десятку лідерів.

Якщо прогнози експертів про зростання продажів до 60 тис. авто в цьому році реалізуються, у нас є шанс піднятися на два рядки, потіснивши Люксембург та Словенію. Але результати, наприклад, Греції, жителі якої не втомлюються ремствувати на бідність, але все ж торік зуміли знайти гроші на більш ніж 75 тис. нових автомобілів, як і раніше залишаться для України недосяжними.

Більше малолітражок, дизеля і джипів

Втім, зростання продажів, якщо воно і буде, торкнеться далеко не всіх сегментів ринку. “Попит мають дешеві і преміальні авто, які традиційно купуються за готівку. Моделі середнього класу в минулі роки оформлялися в кредит, а так як автомобільне кредитування зійшло нанівець і розраховувати на його відновлення найближчим часом навряд чи варто, цей сегмент, швидше за все, ще більше просяде “, – вважає Олег Назаренко.

Цей тренд простежувався ще з минулого року і підтверджується статистикою. За даними Autoconsulting, в 2015 р хітами стали недорогі Renault Logan (було продано 1,6 тис. шт.), ZAZ Sens і Lanos (по 1, 1 тис. шт.). Але несподіваний ажіотаж спостерігався також у сегменті елітних іномарок. Наприклад, продажі BMW не тільки не знизилися, а й зросли на 40,4% (до 1,8 тис. шт.), що дозволило бренду піднятися в рейтингу автопродажів відразу на 13 позицій і зайняти 11 місце. За Tesla зростання взагалі становить 300%, а за Acura – 80%. Інша справа, що в натуральних числах продажу цих виробників усе одно скромні: 32 шт. і 119 шт., відповідно. Активність українських товстосумів навіть дозволила Citroen, незважаючи на кризу, вивести на наш ринок свій преміальний бренд DS.

Нові переваги наших водіїв примушують продавців коригувати модельний ряд. Голова правління “Рено Україна” Яна Міненко розповіла UBR.ua, що вони завезли більше моделей з дизельними двигунами, а також тих, у яких найкраще витримано співвідношення ціни і якості.

Олег Омельницький прогнозує збільшення пропозиції кросоверів та позашляховиків, і зменшення легкових седанів. За підсумками минулого року, в рейтингу найуспішніших моделей лідирують джипи: продажі Renault Duster, наприклад, зросли більш ніж на 78%, BMW X5 – на 77%, Suzuki SX4 – на 74%, Niva Chevrolet – на 358% Mazda CX – на 8,9%.

Представник компанії “Ніссан Україна” Володимир Іванов вважає, що найбільш популярними залишаться кросовери і седани.

Що буде з цінами

На думку Олега Омельницького, цьогоріч конкурувати за клієнтів дилери будуть, в основному, ціною. З ним згодні і в “Укравто”. “Наш ринок і так перебуває в стані перманентних цінових воєн, а враховуючи те, що покупці рахують кожну гривню, на перший план можуть вийти різні акційні пропозиції, що дозволяють заощадити. Причому економія може бути як пряма, у вигляді дисконту, так і непряма ( додаткове обладнання або його установка в подарунок, спеціальні умови за страховкою та ін.) “, – зазначають у прес-службі корпорації.

Торік багато дилерів заманювали покупців, граючи на курсі. Вони анонсували перерахунок вартості авто з доларів і євро в гривні за курсом, явно нижче ринкового. Проводити такі акції компаніям дозволяли чималі складські запаси, адже коли вони закуповували машини, курс ще дійсно був більш низьким. Цього року такої можливості у більшості вже не буде.

Але є інший плюс – з початку цього року Україна скасувала додаткове мито на імпортні авто. Про зниження цін на 3-5% з січня заявили в Mazda, Suzuki, “Віннер Моторс Україна” та ін. Втім, не виключено, що “бонус” від чиновників “з’їсть” так звана автомобільна інфляція. “Кожен новий модельний ряд дорожче попереднього на 2-5%. Це пояснюється технічними новаціями, використанням більш якісних матеріалів, появою в базовій комплектації недоступних до цього опцій і т.д.”, – говорять в “Укравто”.

Крім того, з цього року в Україні діє стандарт Євро-5, а це означає, що авто, які йому не відповідають (а це більшість б/в машин до 2010 р випуску, а також моделі, зібрані в третіх країнах для ринків з більш низькими критеріями якості), тобто найдешевша техніка, автоматично опиниться “не в’їзною” в нашу країну. А значить загальний рівень цін все ж підросте.

“Малюки” закриються

Щоб нівелювати це подорожчання, дилерам доведеться і далі рухатися в рентабельності. Олег Омельницький прогнозує, що продовжать закриватися найбільш неефективні автосалони.

“Ідуть салони з неповною інфраструктурою (наприклад, розташовані в колишніх гастрономах), тоді як великі 3С центри продовжать роботи. Більш того, в деяких містах цього року відкриються і нові салони тих марок, які не були представлені в них раніше. Притому мова йде про дорогі авто центрах “, – розповів Омельницький.

В “Укравто” кажуть, що планують скоротити невиробничі витрати, а також збільшити частку продажів автомобілів за системою Trade-in. Дилери також намагаються прив’язати клієнтів сервісом, пропонуючи різні пакетні програми обслуговування і акційні ціни.