5 найпопулярніших радянських машин на заході

0

Автопром в СРСР активно розвивався, але покупка заповітної «ластівки» для більшості радянських громадян залишалася нездійсненною мрією. Зате ці автомобілі охоче розбирали за кордоном – до 1975 року на експорт пішли майже 400 000 машин, пише fishki.net.

ГАЗ-М20 «ПЕРЕМОГА»

85d961e3799674fa0eec046ce21ba5a3

Легковик, названий так на честь перемоги радянської армії над фашистськими загарбниками, з’явився на світ в 1946 році. Через рік перші 5000 автомобілів були відправлені на експорт до Європи, причому машина серйозно конкурувала з моделями грандів світової автоіндустрії. Ще б, адже М20 володіла завидним на ті часи багажним відсіком, просторим салоном, хорошою плавністю ходу і при цьому недорого коштувала. Як же кажучи про масовий попит і не згадати про те, що в скандинавських країнах «Перемогу» використовували місцеві таксопарки.

ГАЗ-21 «ВОЛГА»

fab2389e6d3ce4823b4cf195a7d47745

Не менш легендарна модель Горьківського автозаводу встала на конвеєр в 1956 році, а через два роки на міжнародній виставці Євpo-58 в Брюсселі завоювала Гран-Прі. «Двадцять перше» продавали в 75 країнах світу, а для англійців її навіть стали випускати з правим кермом. Особливу популярність у Великобританії, Бельгії та інших країнах Старого Світу мали машини з двоколірним забарвленням кузова. А для найблільш витончених і небідних західних клієнтів пропонувалися варіанти з «поліпшеним оформленням», що відрізняються від звичайних авто лише кількістю хромованих елементів декору.

ВАЗ-2106/LADA-1600

5be8ea516c22431e6086e2dbb192452f

Вазівська «шістка» спочатку мала індекс 21031, як спадкоємиця удачливої у всіх сенсах «трійки». Але щоб доповісти XXV з’їзду КПРС про свої трудові успіхи, відповідальні працівники заводу її перейменували, видавши злегка видозмінену машину за абсолютно нову модель. У підсумку автомобіль так і пішов у виробництво під іншим позначенням і простояв на конвеєрній стрічці з 1975-го по 2005 рік. «Шаха», переінакшена для зовнішніх ринків з ВАЗа в LADA, знайшла широку популярність в різних країнах світу. А для експорту в Канаду була створена ексклюзивна серія відповідно до вимог місцевих споживачів. Характерні відмінності від традиційної версії виражалися в інших бамперах з вбудованими противотуманками.

УАЗ-469

3f0bc0592a7afdc5cdd8e89d3799c3c2

Перші радянські позашляховики потрапили за бугор в 1973 році – через рік після їх запуску у виробництво на Ульяновському заводі. Найбільше машин скуповували в Італії: поставки в Апенніни не припинялися аж до 1999 року. Причому для європейців автомобілі піддавалися серйозним доопрацюванням – їх оснащували дизельними моторами від Peugeot, встановлювали гідропідсилювачі рульового колеса і на замовлення «одягали» в декоративний обвіс. Крім Старого Світу, «уазики» за радість йшли в Азію і ПАР. Втім, подекуди їх купують досі. А чому б і ні – дешевий, легко ремонтується і не має рівних за прохідністю.

ВАЗ-2121 «НИВА»

c0da07c327fc78d7dcf3dba2dd758522

Не дивуйтеся, але в 1977 році модель з турою на решітці радіатора змогла захопити 40% європейського ринку SUV! Позашляховик в різних модифікаціях вмить розбирали в Греції, Ісландії, Австрії, Німеччини та Великобританії. І якщо німецький ринок для нас був ключовим, то Англія запам’яталася спеціальним замовленням на 45 автомобілів, які мали перевозити керівників, відповідальних за будівництво Євротунелю під Ла-Маншем. Варто відзначити, що за чверть століття вазівців вдалося відправити на експорт майже 500 000 машин – майже вдвічі більше, ніж продала радянська промисловість до того, як з’явилася «Нива».


Не пропустіть