Фінансування є, але дороги на будують: що заважає?

Через неефективний менеджмент окремих облдержадміністрацій Україна лише у 2019 році недоотримала готових об’єктів інфраструктури мінімум на 7,5 млрд гривень.

Такі дані наводить радник прем’єр-міністра Юрій Голик, передає Главком.

Сума 7,5 млрд гривень, за даними Голика, складається з грошей, які були перераховані до обласних бюджетів, але не були використані, тільки за двома програмами – Дорожнього Фонду та Державного Фонду регіонального розвитку (ДФРР).

«7,5 млрд гривень не потрапило через систему ProZorro приватним компаніям. Це нестворені робочі місця. Чи невиплачені до місцевих бюджетів податки. І неповернуті з тієї ж Польщі будівельники. Чи непобудовані школи. Чи невідкриті дитячі садки. Чи невідремонтовані дороги», – нарікає Голик.

Причому, ці дані відображають ситуацію лише на кінець листопада, а до кінця року сума зросте ще більше.

Лідерами по використанню грошей, наприклад, Дорожнього фонду є Хмельницька, Сумська, Луганська, Харківська та Дніпропетровська області, де дорожні гроші були витрачені на 95% і більше.

Гірше за інших грошима Дорожнього фонду розпоряджалися адміністрації Чернівецької, Івано-Франківської, Житомирської та Донецької областей. У цих регіонах залишилися невикористаними більше половини отриманих з бюджету коштів на ремонт доріг.

Втім, показник використання грошей не обов’язково свідчить про якість виконаних робіт.

«Це тільки частина проблеми. Друга її частина – як, куди і на що були використані витрачені гроші», – пише Голик.

На думку радника прем’єра, варто звертати увагу на такі статті витрат, як капітальне будівництво та поточний ремонт.

Нагадаємо, у Держбюджеті-2020 вдвічі скоротили видатки на ремонт доріг.


Не пропустіть