Як змінювались бічні дзеркала автомобілів

До 1950-х років на серійні автомобілі не встановлювали зовнішніх дзеркал заднього огляду з обох сторін. До цього автомобілі оснащували лише одним зовнішнім та одним внутрішнім дзеркалом, яке кріпили в салоні автомобіля.

Gazeta.ua пропонує ознайомитися з розвитком бічних дзеркал автомобілів.

Перший час дзеркала кріпили тільки по одну сторону – водійську. Хромоване кругле дзеркало можна побачити на Fiat 508 Balila. Цю модель випускали в 1930-х роках. Тож можна стверджувати, що дзеркала були популярними в Європі вже тоді.

30 років дзеркала змінювали лише форму та місцерозташування на кузові автомобіля. Ніяких функціональних змін не відбувалось досить довго. Дзеркала встановлювали як на двері, так і на передні крила, але єдиної тенденції не було.

У середині 1950 років у США на автомобілях із довгими капотами дзеркала встановлювали на значній відстані від салону. У 1960-х цю тенденцію підхопили японські автовиробники.

Проте, через 10 років мода на “дальні” дзеркала минула. Всі автовиробники намагалися встановити бічні дзеркала на дверки. У цих дзеркалах відражаюча частина та корпус були одним цілим, тож щоб налаштувати їх, потрібно було бути ззовні автомобіля.

У кінці 1970 – на початку 1980 років автовиробники почали встановлювати дзеркала, які можна регулювати із салону. Для водіїв це було дуже зручним рішенням. Корпус дзеркал став пластиковим, що дало змогу знизити ціни бічні люстерка. В цей ж період дзеркала стали складними. Водії складали їх, після того, як паркували автомобіль. Так автомобіль займав менше місця, пішоходи не зачепали і не виривали дзеркал. Також на відображаючій частині з’явилась панорамна секція. Вона захоплює мертву зону видимості.

Mercedes-Benz встановив на свою модель E-Class W124 два різних за розміром дзеркала. Так німці наголосили на тому, що праве дзеркало, яке у 1950-х мало хто встановлював, повинне бути, але може мати іншу форму.

В 1990-х роках на дорогих автомобілях ставили дзеркала з підігрівом та електроприводом. Наприклад, на тих же “Мерседесах”, зокрема в кузові W140, вже нема важеля для ручного налаштування дзеркала.

Нині ж такі функції доступні на бюджетних автомобілях. Наприклад, на Fiat Punto є кнопки управління дзеркалом.

Дзеркала стали обтічнішими і майже не створюють опору потокам повітря на ходу. У деяких моделях корпус люстерка є продовженням дизайну лицевої частини автомобіля. Як, наприклад, у Opel Vektra. Бічні дзеркала стали робити із автозатемненням, щоб вночі світло фар автомобіля позаду не сліпило водія. Вони самі складаються, коли водій зачиняє авто. Також в дзеркала монтують повторювачі покажчиків поворотів. Здається, що вони дійшли до піку розвитку, але автокомпанії почали розробку систем, які замінять бокові дзеркала.


Не пропустіть