Skoda 1000 MBX – культовий чеський «Запорожець»

Одна з перлин фірмової колекції відзначає 50-річчя, пише o-doroge.com.

Не так давно ми розповідали про 120-річний ювілей автомобільної галузі Skoda, а перед цим міркували про те, скільки ж знаменних віх насправді у цієї марки. Однак дійсно масовий автомобіль завод в Млада-Болеславі почав робити в 1964 році – задньомоторний седан 1000 MB, званий на батьківщині «ембічкою». Для нього був побудований новий завод площею 80 гектар (40 цехів і будівель).

1457561931_1385

За три роки виробництва дводверна Skoda MBX тричі потрапила під легкий рестайлінг, що торкнувся малюнка повітрязабірників, фальшрадіаторної панелі, розташування габаритних вогнів і написів. Справа пізня серія 1969, зліва – перша 1966 року. За період з жовтня 1966 по серпень 1969 рр. Skoda зібрала 2517 екземплярів купе 1000 MBX і 1100 MBX. Велика частина автомобілів пішла на експорт. Седан Skoda 1000 MB, на базі якого з’явилася дводверка, був випущений числом 443 156 штук (1964-69)

Компанія підкреслює, що тоді вона першою серед європейських автовиробників освоїла метод лиття алюмінієвих деталей під тиском. Це були блок двигуна і картер 4-ступінчастої коробки передач. До речі, технологію розробив чеський інженер Йозеф Поляк в 1922 році. Бажаючи представити свою продукцію на зовнішніх (несоціалістичних!) ринках, Skoda в 1960 році приступила до створення модної дводверної модифікації 990 Tudor (майже купе, але без спортивної нотки).

Skoda-1000-MBX-5-768x432

За красу, елегантність і покращену оглядовість довелося заплатити меншою жорсткістю кузова – недолік, який так і не вдалося виправити. Зате простір кузова не постраждав.

Перший показ передсерійної машини відбувся на заводі в березні 1964 року. А світова прем’єра відбулася через два роки – 10 березня 1966 на Женевському автосалоні. Однак, перш ніж з’явилися перші товарні машини, пройшло ще сім місяців. Від седана дводверку 1000 MBX відрізняли задні стійки даху з негативним нахилом, панорамне заднє скло і відсутність середньої стійки. Втім, остання майже була – вона представляла єдине ціле з заднім віконцем. А ще скла дверей хизувалися відсутністю рамок. Підвіска залишилася повністю незалежною.

Всі випущені моделі Skoda 1000 і 1100 MBX пропонувалися в насиченій комплектації De Luxe, яка вимагала чималої частки ручної праці. Тому їх збирали на окремій гілці, щоб не гальмувати основне виробництво 4-дверок. У 1969 році на зміну прийшло нове покоління задньомоторних моделей – Skoda 110 R, і це вже було схоже на купе як за формою, так і за змістом

Skoda 1000 MBX отримала форсований на 10 к.с. мотор об’ємом 988 «кубиків», оснащений парою карбюраторів Jikov. Тут він розвивав 52 к.с. і 75,5 Нм. При спорядженій масі 815 кг (на 40 кг більше, ніж седан), дводверка могла взяти на борт 375 кг і споживала 7,8-8 л на 100 км. Максимальна швидкість виявилася по-соціалістичному скромною (127 км/год), тому до першої сотні машина розбігалася за 24 секунди. У листопаді 1967 на конвеєр надійшла наступна версія 1100 MBX, що отримала 1,1-літровий силовий агрегат. Потужність залишилася колишньою, а ось крутний момент піднявся до 81,4 Нм, що дало виграш в еластичності. Заодно конструктори поліпшили охолодження і підвищили продуктивність масляного насоса.





Більше новин


Прокоментуй новину