Все, що потрібно знати, щоб вдало обрати шини для авто

“Для поганих доріг найкращі шини — із масивним протектором”

— На теплий період краще купувати не всесезонні шини, а літні. Такі повільніше стираються й не м’якнуть у спеку. Краще утримують авто в дощову погоду, — розповідає 30-річний Іван Шевель, директор магазину “Альфашина”. П’ять років продає покришки, пише gazeta.ua

Як обрати літню гуму?

— Визначіться, де будете їздити — більше по асфальту в місті, десь по багнюці чи скрізь потроху. Літні шини бувають дорожніми, універсальними та для бездоріжжя. Останні розраховані на всюдиходи. Враховуйте й фінансові можливості. Шини — це не та річ, за яку варто переплачувати.

Які колеса обирати для їзди містом і міжміськими ­трасами?

— Дорожні, на них авто більш кероване на високій швидкості. Через це легше входити в круті повороти. Такі покришки менше шумлять під час їзди. Їхній малюнок призначений для виштовхування води. Мають небагато поздовжніх водовідвідних каналів і шашок. У багнюці такі ­можуть ­застряти.

А які порадите для села?

— У невеликих містах і селах дороги приблизно однакові — розбиті. Для їзди там краще купувати універсальні колеса. Вони гірше тримають авто на швидкості, однак не застряють у грязюці чи на розмитій ґрунтовці. Мають велику кількість поздовжніх канавок для води, масивні шашки і ребра. Їхній протектор масивніший і глибший, ніж у дорожніх. На таких колесах можна їхати на відпочинок у ліс або на риболовлю.

На що звертати увагу при виборі шин?

— На малюнок протектора. Бажано обирати, щоб боковина була посиленою і твердою. Через це покришка може бути більш жорсткою, зате не рватиметься у вибоїнах і на бордюрах. Особливо на боковини варто звертати увагу при виборі дорогої гуми з Франції чи Німеччини. Там немає таких доріг, як у нас, тому багато моделей мають слабкі боки.

На що впливає малюнок протектора?

— Найпопулярніший — асиметричний. Воду краще ви­штовхує направлений малюнок. Проте суттєвої різниці під час їзди не відчувається.

Чим дорогі колеса відрізняються від дешевих?

— Дорогі марки — це французькі “Мішелін”, американські “ґудієр” та інші. Менше шумлять під час руху, м’якші. На високих швидкостях мають кращу керованість, рідше трапляється брак. Вартість такої шини, як у двох вітчизняних. Якщо брати колесо для “Ланоса”, то “ґудієр” коштуватиме тисячу гривень, а українська “Росава” — 480.

Виробники дорогих шин ­кажуть, що їхні покришки ­заощаджують пальне. Насправді ця економія не перевищує 100 грамів бензину на тисячу кілометрів. Це більше маркетин­говий хід.

Висока ціна не виправдана?

— Ні. Суттєво на рівень комфорту в авто це не впливає. Якщо дорога шина порветься десь в ямі, важко буде знайти таку одну. Купувати пару — викласти від двох тисяч гривень. Краще обрати менш розкручені, але надійні марки. Наприклад, словацьку “Матадор”, корейську “Родстоун-Нексен”. Такі 13-го радіусу коштують 600–800 гривень залежно від моделі. Надійні й українські колеса — “Преміорі” та “Росава”. Вони не гірші за білоруські й китайські. Деякі моделі “Росави” з ромбовидними шашками дуже добре вигрібають на бездоріжжі.

Чи можна купувати вживані колеса?

— Після п’яти років гума втрачає зчепні властивості й еластичність. А якщо її ще й неправильно зберігали — деформується. Купувати з рук колеса дуже ризиковано. Мій товариш придбав чотири вживані покришки. Через півтора місяця три із них лопнули. Краще взяти найдешевші нові.

Як перевіряти нову гуму?

— На шиномонтажі варто попросити, щоб в нові колеса дали високий тиск — понад три атмосфери. Вони не повинні лопнути. Шини мають добре балансуватися.





Більше новин


Прокоментуй новину