Дивовижні радянські всюдиходи 20 століття

1

Перший в світі всюдихід створив Якоб Спайкер, який працював над своїм винаходом на власному заводик, розташованому під Амстердамом. Проект Спайкера пішов небуття, проте зумів стати початком нової ери машинобудування. Автомобіль, який уміє без проблем пересуватися по будь-якій місцевості, зацікавив багатьох – зокрема, інженерів російської, а потім і радянської армії, пише fishki.net

Вже найперші моделі всюдиходів стали справжнім порятунком для керівництва країни. Сьогодні ми розповімо вам, як був створений і як еволюціонував радянський всюдихід.

Руссобалт-Кегресс. 1909 рік

dd2cc350b30d90c4314f2fc0ebfc14af

У 1909 році Алекс Кегресс, російський інженер німецького походження, створив всюдихід, який не має аналогів в світі. Він призначався для їзди по снігу. Машина вийшла практично марною: гусеничний привід, виготовлений з верблюжих шкур, постійно рвався.

Броньований всюдихід «Остін». 1916 рік

65a62d73b685c8dc74848f5c59b213d6

Сім років після цього той же Кегресс продемонстрував керівництву Радянської армії вдосконалену конструкцію. На цей раз за основу всюдихода був прийнятий бронеавтомобіль «Остін», здатний пересуватися по звичному російському бруду з вражаючою швидкістю в 25 км/год.

ДПІ-С-20. 1947 рік

dd8a7432d4bad95c4675b8fc915e9469

У 1947 році було створено безліч проектів бойових і цивільних гусеничних машин. Країна потребувала подібної техніки, оскільки на зміну Другій світовій війні вже котилася війна холодна. Модель ДПІ-С-20 могла успішно долати рови глибиною до півтора метрів і розвивала швидкість в 50 км/год. Плавати машина ще не вміла.

GT-S. 1950

1459219359-4

Всюдихід ГАЗ-47, також під абревіатурою ГТ-С, був відомий в рядах радянських солдатів як «Степанида». Конструкція машини була дуже успішною: всюдихід вмів пробиратися по пухкому снігу, не провалюючись. Особливою популярністю він користувався в середовищі науковців і геологів і був суто цивільної машиною.

НАМІ З-3. 1954 рік

ec9a92c27652034758fe883cba1f0edd

Модель НАМІ З-3 призначалася для офіцерського складу діючої армії. За задумом конструкторів, машина повинна була не тільки впевнено почувати себе в грязі і на снігу, а й безшумно рухатися по дорогах загального користування. Всюдихід вмів розвивати крейсерську швидкість до 60 км/год. Але сніжна цілина виявилася для моделі непереборною перешкодою: машина буксувала і провалювалася.

НАМІ-0106. 1965 рік

5df3e2e4320efa8b2dcb0fa7f5174c2b

Зварений герметичний корпус, бортові гальма і шасі, виготовлене з найлегших сплавів, дозволяли цій моделі впевнено почувати себе практично на будь-якій місцевості. НАМІ-0106 був дуже маневреним, міг плавати і прекрасно справлявся з засніженими підйомами.

СТПР-6901-01. 1970 рік

656e058b635998be092a1048b89e8fd8

Всюдихід, який отримав абсолютно невимовне маркування СТПР-6901-01, став одним з найуспішніших в своєму роді. Герметична кабіна дозволяла йому долати річки будь-якої глибини, а гусениці прекрасно справлялися і з болотним брудом і зі сніговим настом.

ДПІ-3901. 1983 рік

1aba970c9e7f5cf5ba882b9f7e0e6ba5

Одна з останніх моделей всюдиходів-амфібій радянського періоду побачила світ в 1983 році. ДПІ-3901 був дуже схожий на свого попередника, СТПР, і конструкцією кузова, і ходовими якостями. Випробування цього всюдихода стали відправною точкою для розвитку абсолютно нових типів всюдиходів – «Арктика», «Сектор-12», «Мамонтеня» та інших, але це вже зовсім інша історія.