Коли і наскільки в Україні подешевшають автомобілі?

0

Після зниження митних зборів на імпортні автомобілі всі в очікуванні пожвавлення ринку і обвалу цін. Експерти розповіли, коли і наскільки в Україні подешевшають автомобілі, пише hyser.com.ua

Спробуємо розібратися, що з цього буде пересічному покупцеві, який хоче за п’ять тися євро обзавестися п’яти-шестирічним, наприклад, Фольксвагеном Пасат. Така машина 2010 народження з пробігом близько 150 тис. км коштує в Німеччині якраз близько 4,5 тис. євро. Це за авто з 2-літровим турбодизелем, коробкою-автомат, кліматконтролем. Не просто так обрана така машина – це як раз авто, яке ще років 10 буде “бігати”, досить комфортне, цілком сучасне.

Дивимося, що є в Україні такого ж. Знаходимо машину на рік старше, з таким же пробігом, але за ціною 15 тис. доларів (тобто, умовно кажучи – приблизно 13,5 тис. євро. Тобто різниця рівно втричі. Як же так ?! Звідки?

Починаємо рахувати (далі все в євро).

Ввізне мито – 450

Акцизний збір – 4360

Митне оформлення – 15

ПДВ – 1862

Сумарні митні платежі – 6687

Вартість розмитненого автомобіля VW Passat 2TDI – 4500 + 6687 = 11187

Транспортний збір (перша реєстрація в ДАІ) – 509 грн

У порівнянні з приблизно 180 000 долл за розмитнення – дурниця.

Разом, з урахуванням розмитнення і транспортного збору – 11200 євро.

Що ж, при таких податках (якщо їх платити чесно), то якщо до ціни мита авто додати інтерес перегонника і продавця, то якраз приблизно 13500 євро і вийде.

Що для таких авто запропоновано в новому законі № 3251 від 07.10.2015, який проголосований в цілому 12.04.2016? Акциз в 0,327 євро за куб. см проти 2,18 євро за куб. см для дизелів об’ємом від 1,5 до 2,5 л. Нехитрий підрахунок говорить про те, що тепер сума акцизу може становити 654 євро проти 4360 євро.

Тобто розмитнений автомобіль впав би на 4447 євро – до 6753 євро, центи не береться до уваги.

Таку машину вже, можливо, є сенс ввозити? Таку – напевно.

Але якби хтось поклав око на авто з бензиновим двигуном об’ємом вище 3 л або з дизелем вище 2,5 л, його розміри нового запропонованого здивували б неприємно. Тому що в цих категоріях запропоновано залишити ставку майже вдесятеро більше, ніж для машин з двигунами скромніше.

Залишилося зрозуміти, коли таке щастя прибуде. А ось тут все непросто. За законопроект далеко не з першого разу проголосували 226 осіб. По-моєму, це ганебний з точки зору рівня підтримки результат – це мінімум, достатній для проходження. Хоча в співавторів закону значиться аж 100 чоловік з різних фракцій. Їм що, було складно вмовити декілька друзів, щоб проголосували?

Але не змогли. Проте активно за закон голосували БПП, Народний фронт, позафракційні, «Самопоміч», частково БЮТ і РПЛ.

Також потроху дали голосів і невеликі фракції.

З огляду на наявність підтримки конкретно від пропрезидентської БПП, шанси бути проголосованим досить високі. І бути підписаним президентом – теж. Радіємо?

Є одне «АЛЕ». МВФ проти зниження акцизів як таких. І якщо буде дуже потрібен кредит, то президента можуть «умовити» застосувати право вето. Якщо це станеться, Рада подолати вето навряд чи зможе – все-таки підтримка закону не надто вже сильна.

Друге «АЛЕ» полягає в тому, що в Україні вже не можна ввозити авто гірше за стандартом вихлопу, ніж Євро-5. Тобто точно не старше 2008-9 року. Власне, з цієї причини я і вибрав машину 2010 року, що у неї явно є Євро-5. В процесі виявлення цін з’ясувалося, що, наприклад, на німецькому ринку можна насилу знайти Фольксваген Пассат молодше 2009 року, якщо у вас менше 4,5 тисю євро. А якщо, наприклад, мова про Ауді А6 – то не менше 10 000.

Так що мрія «по-швидкому кинутися в Німеччину і пригнати додому шикарне авто дешевше пари тисяч євро» – з розряду фантастики. Машини з Євро-5 в принципі дешеві не бувають, тому що вони ще досить свіженькі. А якщо і вдасться купити щось не дуже дороге, то з урахуванням розмитнення витрати все одно виллються в суму під 5-6 тис. євро.

Звичайно, після того, як Рада цей закон проголосує остаточно.

Як це позначиться на авторинку. Припливу «автохламу», яким нас лякали експерти, навряд чи варто побоюватися. Все ж найстаріша машина, яка може бути ввезена за «правилом Євро-5» – 2009 року, тобто досить свіжа і з пристойним залишковим терміном служби.

Досить імовірно, що просядуть продажі нових машин в ціновій категорії 10-30 тис євро. Дорожче нові машини беруть зараз ті, хто старі як альтернативу в принципі не часто розглядають.

Звичайно ж, просядуть ціни на ринку старих авто, що від народження каталися в Україні, – вони будуть конкурувати з ввезеними «європейками».

Чи стануть в результаті дешевше нові машини? Авто вітчизняного складання – можливо, але не дуже, адже у них в ціні занадто велика частка імпортних комплектуючих. Повністю імпортні – навряд чи. Україна поки що залишається ринком невеликою і не дуже помітною для світових автокорпорацій. Станемо багатшими і почнемо купувати більше – зможемо торгуватися.