Легендарний BMW X5 E53 “Le Mans”

Зараз вже мало хто пам’ятає, який галас викликала поява в гаммі BMW кросовера Х5 в 1999 році. Скільки було суперечок з приводу того, як ставиться до цієї моделі в лінійці автовиробника, який міцно закріпив за собою право називатися творцем автомобіля для водія, пише fishki.net.

«Із задоволенням за кермом» – зазначалося у слогані того часу. І тут раптом – не те паркетний позашляховик, не те універсал зі збільшеним дорожнім просвітом…

Олдскульні шанувальники марки щиро задавалися питанням «навіщо вони зробили це ?! І як ЦЕ буде їхати? ». У Мюнхені вирішили раз і назавжди зняти питання про те, як ЦЕ може їхати – і навесні 2000-го року привезли на автосалон до Женеви BMW X5 Le Mans

Назва легендарного марафону на витривалість з’явилося в імені цього автомобіля неспроста: величезна проріз повітрозабірника в капоті явно натякав, що в моторному відсіку є на що поглянути. І ті, кому пощастило це зробити, не були розчаровані: в рух X5 Le Mans наводиться атмосферним V12 сімейства S70. У 1995 McLaren GTR, а в 1999-му вже заводська команда BMW Motorsport на прототипі BMW V12 LMR перемагали в Ле-Мане саме з такими моторами!

Щоб 700-сильна силова установка не перетворила Х5 в некерований снаряд, інженери попрацювали над ходовою частиною. В результаті дорожній просвіт у порівнянні з «звичайним» Х5 зменшили на 30 мм. Взули найпотужніший на сьогодні BMW Х5 в шини розмірністю 315/35 R20 по колу (крім того, для передньої осі був передбачений варіант коліс 275/40 R20). По осях – 51/49 … В салоні залишили 4 посадочних місця, за кожне з яких відповідає індивідуальний гоночний «ківш». І якось так вийшло, що про обсяг багажника баварці навіть не заїкалися …

Першу сотню X5 Le Mans розмінює за 4.7 секунди. А ось зі швидкісною стелею вийшла проблема: представляючи в Женеві цю звірюку, німці заявили максимальні 278 км/год. Але в наступному році машину привезли на Північну Петлю Нюрбургринга і гонщик Ханс Йоахим Штук розігнав її до 311 км/год! Більше того, коло «зеленого пекла» – а це 20.8км – він пройшов за 7 хвилин 49.92 секунди. Для порівняння: BMW 320i покоління Е46 долала цю ж відстань за 7 хвилин 37 секунд, а 400-сильний родстер BMW Z8 на коло Петлі треба було 8 хвилин 16 секунд.


Не пропустіть