Як раніше строку не угробити автоматичну трансмісію

0

Для того щоб той чи інший вузол функціонував належним чином, необхідно дотримуватися певних правил експлуатації. Це стосується і трансмісії. Особливо уважним треба бути, якщо мова йде про «автоматі», так як «механіка» за своєю конструкцією більш проста і проблем з нею відповідно куди менше.

Кілька корисних порад
Переважна більшість водіїв вважають в тому, що найбільш надійною «двухпедальной» трансмісією є гідромеханічна планетарна коробка передач, її називають просто «автомат». І це не безпідставно. Вона вважається фактично несприйнятливою до різноманітних умов використання і характеризується підвищеним ресурсом. Хоча є і менш приємні нюанси. Наприклад, доведено, що вона істотно поступається «роботам» за численними параметрами, зокрема це стосується таких показників як швидкість реакції, вага, економічність. Незважаючи на те, що термін експлуатації вимірюється сотнями тисяч кілометрів, зламатися трансмісія може набагато раніше, привести до несправності може і непрофесіоналізм самого водія. Напевно, немає сенсу говорити про те, що заміна коробки значно спустошить гаманець автовласника, так і ремонт не дешевий, тому обговоримо, чого ні в якому разі не можна робити, щоб уникнути передчасної поломки.

Агресивна їзда з частими розгону і зупинками неминуче веде до перегріву коробки, що значно скорочує її ресурс. Це пояснюється тим, що навіть найбільш сучасні системи відводу тепла є далеко не ідеальними. Можливо, повністю трансмісія і не перестане функціонувати, але з часом збої в роботі гидроблока дадуть про себе знати, як результат частих перегрівів, поступово проблема буде ускладнюватися і з часом призведе до пробуксовки фрикційних дисків в результаті втрати тиску. Що призведе до автомайстерні на ремонт АКПП. Проблема вирішувана, але задоволення не дешеве, а якщо звернеться до офіційного дилера, то сума за надані послуги виявиться і зовсім «космічної». Так само від програвав «страждають» електричні компоненти АКПП такі як електронне плато управління в яке вмонтовані різноманітні датчики, проявляє себе несправність тим що автомобіль встає в аварійний режим (рухається на одній передачі) при зчитуванні помилок сканером будуть відображатися несправності датчиків швидкості або соленоїдів. І це не все … Магніти-електроклапани, електричний шлейф, алюмінієва клапанна плита, і навіть гумові ущільнення, всі ці деталі сприйнятливі до підвищених температур трансмісійної рідини, що знову ж таки з часом призведе до поїздці в майстерню на евакуаторі.

Ще більш неприємною виявиться ситуація, при якій автомобіль сів на днище і водій робить всілякі тортури вибратися з такого полону. Перша небезпека полягає в перегрів коробки, при спробах виїхати «враскачку» про результати перегріву йшлося вище. Друга проблема може виникнути тоді, коли і зовсім буде пробитий масляний піддон АКПП, в результаті – втрата трансмісійної рідини. А так як коробка є гідравлічним агрегатом це для неї «смертельно». Масло виконує в АКП безліч функцій від змазування і охолодження до передачі крутного моменту а так само з його допомогою гідроблок подає тиск на пакети фрикційних. При втрати рідини коробка просто «згорить».

Висновок один, якщо автомобіль загруз необхідно вдатися до буксирування іншим транспортним засобом. Якщо ж видно патьоки трансмісійної рідини тільки евакуатор.

заміна ATF
Трансмісійні рідини з часом втрачають свої експлуатаційні характеристики. На олію лягає величезне навантаження, як змазування деталей так і відведення тепла від особливо гріються вузлів таких як гідротрансформатор і передача того ж тепла ще не Прогрівшись після простою деталей. Згодом в результаті все тих же злощасних програвав (робоча температура піднімається до 140 градусів і вище) присадки в рідини «старіють» і вже не можуть достатньо ефективно справлятися зі своїми функціями. Ресурс сучасних масел значно вищі за ті що були наприклад десять років тому, але все ж не вічні … Ще один фактор старіння масла це продукти зносу, в основному блокувальною накладки, або фрикциона блокування гідротрансформатора. У сучасних «автоматах» блокування працює дуже інтенсивно, в цілях підвищення експлуатаційних характеристик автомобіля і зниження витрати палива., А продукти зносу інтенсивно працює блокування йдуть на пряму в масло, і жоден фільтр не здатний їх затримати, звідси і потемніння масла яке виявляється після тривалої експлуатації. Виходячи з усього вищесказаного справах висновок – трансмісійні рідини змінювати необхідно, а з якою регулярністю будемо розбиратися далі … Справа в тому, що кожен виробник встановлює різні періоди експлуатації трансмісійної рідини. Сервісні центри в свою чергу також згадують свої власні терміни. Але, в середньому мастило бажано міняти приблизно раз на кожні 60 тисяч км. пробігу. В автомобілях до 2006 року випуску бажано виконувати процедуру частіше, так як якість масла тоді значно поступалося тому що заливається зараз. Якщо заміни виконувати регулярно це значно підвищує ресурс автоматичної трансмісії. Також по сезону не зайвим виявиться перевірка на можливість витоку стикувального вузла коробки.

Корисні дії
Перед тим, як почати пересування на машині, де ще не доведений рівень температури до робочої, трансмісійні режими слід перемикати плавно. Інтервал повинен становити приблизно 2-3 сек. Уникати різких розгонів т.к рідина ще не прогріта і плинність її значно нижче ніж при робочій температурі, особливо це стосується варіаторних трансмісій, в них масло володіє клейкою здатністю яка починає працювати при температурі 60 – 70 градусів за Цельсієм і допомагає уникнути пробуксовок приводного ременя про конуса, що призводять до передчасного зносу дорогостящіх деталей. Загалом в перші хвилини руху «повземо» до прогріву.

При своєчасному обслуговуванні і належній увазі а також диагностика АКПП в Москве «автомат» буде радувати безвідмовною роботою довгі роки.


Не пропустіть