Литовський колекціонер розігнав “Запорожця” до 115 км/год

0

Любитель і ентузіаст ретро автомобілів ЗАЗ, Андрюс Чікотас, розігнав “Запорожця” до 115 км/год. Про це повідомляє gazeta.ua.

Перший ЗАЗ він отримав у подарунок від дядька у 15 років.

“До цього у мене був мопед. Дядько каже: що ти тут без даху будеш їздити. Тоді він віддав свій “Запорожець”, пошарпаний такий. І ми, діти, привели його в порядок і випробовували на березі Німану. Після закінчення університету з’явилася ностальгія і друг знайшов “Запорожець”. Коштував копійки, і ми поїхали його спробувати. Купили “, – розповідає Андрюс Чікотас.

Однак на цьому Андрюса не зупинився. “І тоді почалося. Спочатку один. Потім не вистачало деталей, купили другий. Почали шукати. Тоді знову деталей не вистачало, попався трохи кращий – гріх не купити. І так почалося – до 30 машин у дворі”, – розповів він.

Зараз будинок А.Чікотаса в Каунасі, на набережній Німану, заповнений різних моделей “Запорожеця”, а самого Чікотаса називають ходячою енциклопедією про ці автомобілі.

“Моделі з 1961 до 1991 року. Ми вже не вважаємо “Таврію” “Запорожцем”. Деталі не підходять і двигун вже не там, де повинен бути – ззаду. А ось перша модель 1961 року в нас є. Звичайно українці, нічого нового не придумали, скопіювали Fiat 600, трохи додали свого і вийшов такий ось мотоцикл з дахом”, – усміхається чоловік.

Зараз технічні параметри цих автомобілів викликають, м’яко кажучи, посмішку. Однак і з такої машини можна вичавити більше, ніж здається.

“Я розігнався до 115 км/год. З гори? Ні, на рівному місці, оскільки з гори страшно. Його підвіска така нестабільна, що і на рівному місці, буває, люди перекидаються. Але так, за книгою, його середня швидкість 40 км/год. Пишуть, що максимум – 80 км/год. Коли їдеш, то годину він їде, а дві години повинен стояти, оскільки двигун довго охолоджується”, – говорить А.Чікотас.

Якщо раніше “Запорожці” мало не віддавали задарма, то сьогодні його ціна набагато вища. Приміром, оновлений ЗАЗ-965 1966 року виготовлення коштує близько 1500 євро. Андрюс створив разом з друзями “ЗАЗ-клуб”.

“Всі говорили: ай, “Запорожець”- це найгірша машина. Ми, троє друзів, створили” ЗАЗ-клуб”. Хотіли довести, що не так вже все й погано з цими” Запорожцями”. Зараз із засновників залишився я один. Інші відійшли від справ, а я продовжую йти до наміченої мети і кажу, що “Запорожці” ще живі”, – розповів Андрюс Чікотас.