Україна перетвориться на звалище металобрухту – ВААІД

Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів опублікувала відкритий лист до депутатів з приводу можливого прийняття закону про зниження акцизів на вживані автомобілі. autodriving.net публікує його повністю.

В даний час на розгляді у Верховній Раді України знаходиться проект Закону України «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ» Перехідні положення «Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку уживаних транспортних засобів (№3251)».

Хочемо повідомити Вас про наслідки у разі прийняття даного законопроекту. Від імені 528 компаній – учасників Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів і дилерів (ВААІД) інформуємо Вас про поточний стан автомобільного ринку України:

1. Обсяг кінцевих продажів легкових і комерційних автомобілів за підсумками 2015 становитиме, за попередніми оцінками, близько 50000 од. Це в 4 рази менше, ніж було в 2013 р і менше в 12 разів, ніж у 2008 р. При цьому обсяг виробництва усередині країни за підсумками 2015 становитиме близько 7000 од., що становить 77% падіння в порівнянні з попереднім , також невдалим роком.

2. Кількість заводів-виробників автомобільного транспорту в Україні – 12, з них майже половина повністю або частково знаходяться в законсервованому стані, в очікуванні позитивних змін на ринку, понад 300 виробників авто-компонентів та комплектуючих, з яких близько 30 – спільні підприємства з іноземними інвестиціями.

3. Кількість компаній офіційних імпортерів – 40, які представляють на ринку 60 автомобільних брендів. Кількість офіційних дилерських центрів становить близько 1000.

4. Обсяг інвестицій з боку резидентів України та іноземних компаній за останні 20 років у будівництво автосалонів, СТО, виробничих майданчиків – понад 2,0 млрд. євро.

5. Кількість зайнятих в автомобільній галузі (офіційний імпорт і дистрибуція, офіційні дилери – продаж і сервіс, заводи-виробники і постачальники комплектуючих) – більш 50000 співробітників.

6. Обсяг сплачених основних податків (ПДВ, мито, акциз) офіційними імпортерами нових легкових автомобілів за 9 міс. 2015 – 4,2 млрд. грн., А за підсумками 2015, перевищить 5,5 млрд. грн. (дані надані Міністерством фінансів України).

Варто відзначити, що в країнах ЄС частка офіційного («білого») ринку становить 80% -90%. В Україні ж сьогодні офіційний ринок становить 50%. Друга половина імпорту в країну припадає на неофіційних юридичних осіб імпортерів автомобілів, які постачають автомобілі, що були у вживанні.

При цьому такі поставки здійснюються в основному з цілим рядом порушень законодавства, зокрема:

– в рази знижується митна вартість товару, розмір сплаченого ПДВ і мита мінімальний;
– розмір сплачених державних податків і зборів компаній імпортерів б/к автомобілів також мінімальний;
– в країну масово імпортуються автомобілі екологічних стандартів Євро-0, Євро-2 і Євро-3 шляхом маніпулювання сертифікатами, при тому, що в Україні, згідно з чинним законодавством, дозволено імпорт автомобілів не нижче Євро-4, а з 01.01.2016 р має відбутися перехід на стандарт Євро-5.

Фактично, єдине, що сьогодні отримує держава від таких «бізнесменів», які працюють на ринку б/к авто – це акциз на імпорт б/к автомобілів. Розмір сплаченого акцизу від імпорту легкових б/к автомобілів за 9 міс. 2015 становить 0750000000. грн., решта збори (ПДВ, мито) – 0,5 млрд. Грн., разом – 1,25 млрд. грн. (дані надані Міністерством фінансів України). Він же (акциз на б/к) є обмежувальним фактором, щоб не перетворити Україну на європейське звалище автомобільного металобрухту. Незважаючи на це, як було зазначено вище, кожен другий автомобіль в Україні – це б/к імпорт. Причина такої ситуації – нерівні конкурентні умови роботи на ринку.

Ринок б/к авто працює фактично в обхід бюджету. Наприклад, оператори білого офіційного ринку платять до бюджету близько 40% від роздрібної ціни автомобіля! В цей же час оператори сегмента б/к імпорту платять 15% -20% від роздрібної ціни автомобіля, що і відображається на більш вигідних цінових пропозиціях.

У разі прийняття законопроекту №3251 ми прогнозуємо катастрофічну ситуацію на автомобільному ринку. Імпорт б/к автомобілів стане практично неоподаткованим видом бізнесу в Україні!

Ніхто з покупців не стане переплачувати 40% від ціни нового автомобіля, які сьогодні йдуть до держбюджету. Основна частина покупців зробить покупку в сегменті б / у імпорту, де не потрібно платити податки. Також під виглядом б / у автомобілів в Україні почнуться поставки нових автомобілів з метою уникнути сплати податків.

Підсумком цього стане смерть офіційного автомобільного ринку:

– іноземні представництва та українські компанії імпортери будуть закриті;
– основна частина дилерських центрів буде закрита, несуттєва частина перепрофільована;
– заводи будуть закриті і порізані на металобрухт;
– без роботи залишаться десятки тисяч людей;
– корупція на митниці продовжить процвітати;
– бюджет країни не отримає надходжень ні від сегмента нових автомобілів, ні від б/к сегмента, з урахуванням всіх складових (зростання ринку не менше 20%), всі податки і збори від усіх учасників ринку в 2016 р можуть бути близько 10 млрд. грн.

Україна перетвориться на звалище європейського автомобільного металобрухту, як це сталося з низкою країн: Вірменія, Грузія, де не існує офіційного автомобільного ринку.

Також звертаємо Вашу увагу на вкрай важливий факт, що Міністерство фінансів України та Міністерство економічного розвитку і торгівлі України вже зробили негативну оцінку наслідків даного законопроекту, надавши негативні висновки до проекту закону.

Нам не хотілося б стати заручниками ситуації, коли на хвилі дешевого популізму в результаті страждають усі зацікавлені особи – і імпортери, і виробники, і державний бюджет, і в кінцевому підсумку, автовласники.

Просимо Вас підтримати позицію всіх учасників автомобільного ринку і не допустити ухвалення цього та інших деструктивних законів, що гальмують розвиток і модернізацію країни в європейському напрямку.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • гриша

    совесть есть у вас:?почему я немогу купить за 2000евро шкоду октавию 2002 года!а должен за 12000 у.е. покупать ланос!

  • гриша

    надо же купить у вас ланос или ездить на бмв90 х годов!что выберете?

  • Дмитрий

    Автоимпортеры с перепугу начали нести такую пургу, которая не поддается нормальному анализу. То они говорят что ввозимые бу автомобили для потребителя не подешевеют из за запрета на ввоз авто до 5 лет, тут же говорят что поток дешевых авто убьет отечественного автопроизводителя. Определитесь товарищи. Выработайте стратегию как правильно в свою пользу брехать. К тому же авто до 5 лет из Европы – далеко не металлолом.

  • Вова

    Слушайте Вы и в прям думаете что не принятие этого закона спасет “НАШ ЗВАНЫЙ АВТОПРОМ”??? Или же Вы не хотите терять кормушку которая Вам приносит миллионы??? Мы люди которые хотят ездить по хорошим дорогам на хороших автомобилях а Вы что нам предоставляете автомобиль “ланос-анус”, кто из импортеров да что там кто из руководства автозаза ездит на своем детище!!!??? Дайте людям свободу выбора мы не хотим ездить на отечественных корчах!!! Я мои друзья и знакомые склоняюсь к тому что этот законопроэкт нужно принять!!!!!! А Вы в свою очередь не должны кричать что это плохо а делать лучше и качественней дабы выйти на рынок европейский и сделать конкуренцию!!!!

  • leva

    це вже десь 300 сота стаття про металолом але ви автори та замовники дарма стараєтесь це вам не перед виборами лапшу вішати , автоновини лохи та бабулі не читають

  • Юрий

    Покищо звалище металолому у вигляди копеек и тд. їздить по наших дорогах.Хоча ,людям ,що їздять на новеньких Лексусах та Мерсах звичайно ж 50-річна копейка і 10-річний Гольф виглядять металобрухтом.Хай ідуть нахрен з і Гилі ,і з Чорі,і з Хфорцею,і з Видею.Ланоса не хаю,якби не він ,то була б ще більша дупа.

  • Степан

    В країні де автомобіль розкіш базякати про піклування про автовласників – це цинізм найвищої проби. Я розумію, що у багатьох накриється «бізнес», але і в 21 столітті в європейській країні тримати людей за бидло, яке нехай на маршрутках їздить з мішками – це просто немає слів. Дешеві автомобілі – це засіб підняти середній та малий бізнес. Люди зможуть підтягнути свої товари за 100-200 км від обласних центрів та крупних міст без посередників.

  • Canya

    Лет двадцать выпускают ланосы а что в нем изменилось ничего, и они хотят чтобы мы ехали на нем в европу

  • Саня

    Авто с европы до пяти лет они называют металолом .А ланос и сенс тогда с чем сравнить

  • Олег

    Мне хватало денег на новый Ланос без кредита. И я бы его купил, если б не грабительский взнос за первую регистрацию. В итоге за те же деньги взял трехлетний Renault Symbol в максимальной комплектации. Автосалонам большой привет.