Дешеві електромобілі: чи можливо це?

Електричні транспортні засоби займають лише крихітну частку на ринку, але автомобільна промисловість робить мільярдні ставки, що вони скоро будуть такими ж дешевими, як і звичайні автомобілі.

Швидше, ніж очікувалося, електромобілі стають такими ж економічними і практичними, як і автомобілі зі звичайними двигунами. Ціни на літій-іонні батареї різко падають, а технічні переваги збільшують дальність дії та скорочують час перезарядки.

“Як тільки тенденція починає розвиватися, процес виробництва різко прискорюється”, – заявив Гвідо Журе (Guido Jouret), директор з цифрових технологій ABB, компанії-виробника електроніки в Цюріху, чиє виробництво включає в себе будівництво генераторних зарядних станцій.

Але такому майбутньому електромобілів все ще не вистачає певних аспектів. Деяких важливих сировинних ресурсів недостатньо. Також недостатньо місць, де можна розмістити зарядні станції. Автомобілі із батарейним живленням коштують, як і раніше, на тисячі доларів більше, ніж численні автомобілі з бензиновим двигуном.

Ось короткий огляд того, що має відбутися, перш ніж електромобілі охоплять весь світ:

  1. Вартість будівництва двигунів та компонентів повинна і надалі зменшуватися. Наприклад вартість трансмісії для електромобіля коштуватиме $16 000, а для звичайних автомобілів – $6000. Електромобілі зможуть вийти на ринок масового збуту лише тоді, коли вартість трансмісії – двигуна та додаткових компонентів, завдяки яким і рухається будь-який автомобіль, – стане такою ж, як і в автомобілів, які працюють на бензині або дизельному паливі. Це майже цілком залежить від вартості батарей;
  2. Забезпечити постійне та доступне постачання ресурсів, необхідних для виробництва батарей. Ціни на кобальт підвищились на 115 відсотків у 2017 році, н алітій на 45 %, а на графіт – майже на 30 відсотків. Виробники автомібілів конкурують, щоб забезпечити основні інгредієнти в батареях, такі як кобальт, літій та графіт. Їм потрібно уникати дефіциту, оскільки він призведе до занадто високих цін, що в результаті зробить електромобілі недоступними для широкого вжитку;
  3. Забезпечити будівництво додаткових зарядних станцій для електромобілів і пришвидшити їх роботу. Середній пробіг звичайного бензинового автомобіля – 765 км, в свою чергу електромобіль має пробіг лише в 306 км. Електромобілі стануть звичайним явищем, як тільки з’явиться щільна мережа високовольтних зарядних станцій, де водії зможуть перезаряджати свої батареї за то час, поки вони скористаються кімнатами відпочинку чи вип’ють чашечку кави;
  4. Водіям доведеться відмовитися від звичних звуків, запахів та відчуттів бензинових двигунів. Один з найбільших бар’єрів для електричних транспортних засобів – психологічний. Люди звикли до двигунів внутрішнього згоряння та відчуттів, пов’язаних із ними – запах палива, зсув передачі, звук двигуна під час прискорення авто. В електромобілів інша особистість, і людям необхідно звикнути до неї, перш ніж вони будуть готові купувати таке авто.
  5. Автомобільна промисловість повинна буде залишити деякі зі своїх старих методів виробництва у минулому. Перехід буде важким для традиційних автовиробників та постачальників, потенційно навіть катастрофічним. Електромобілі мають на 25 відсотків менше деталей, ніж звичайні автомобілі. Компанії, які виробляють запчастини для двигунів, наприклад поршні, системи вприскування пального або свічники, повинні будуть знайти нові продукти для продажу або вийти з бізнесу.

Але не дивлячись на це, галузь з виробництва елеткромобілів все більше розвивається. Компанія ABB стала одним із головних інвесторів цьогорічних змагань з автогонок для електромобілів Formula E. ABB має велику присутність в електрифікації транспортних засобів, від великих електричних мереж до електричних точок зарядки автомобіля. Швейцарська компанія також є провідним гравцем в області промислової робототехніки та автоматизації і більш широких продуктів електрифікації.




Не пропустіть