Скільки коштує розмитнення і утримання авто в Європі і Україні: порівняння від Южаніної

Напередодні голосування щодо законопроектів №8487 і №8488, які покликані упорядкувати ситуацію з імпортом старих автомобілів в Україні, глава парламентського комітету Верховної Ради Ніна Южаніна оприлюднила порівняльний аналіз податків, які діють в країнах ЄС і Україні.

Для порівняння було взято 10-річний старий автомобіль, вартістю 5000 євро, з об’ємом бензинового двигун 2200 см3 і викидами О2: 200 гр/км (цей параметр в ЄС суттєво впливає на податки).

І ось на основі цих даних депутат продемонструвала, що той варіант законопроекту, який пропонується до голосування, дозволить наблизити вартість розмитнення на нього до показника Польщі.



А ось витрати на утримання автомобіля (без урахування палива і сервісу), мається на увазі тільки чисті податкові обов’язкові відрахування, в Україні і так найнижчі. Притому, порівнявши їх з сусідніми країнами Южаніна демонструє, що власник такого автомобіля заплатить в 20 разів менше, ніж в Румунії чи Німеччині і в рази менше, ніж в Польщі і Литві.

«Оскільки європейські авто переміщаються з однієї європейської країни в іншу, не вимагаючи розмитнення, особливу увагу в Європі приділяють державній реєстрації, якій обов’язково передують ідентифікація авто і реєстраційний техогляд. Це платні послуги, вартість яких коливається від 20 до 120 євро», – пише голова Комітету.

За її словами, вартість реєстрації варіюється від 30 до 250 євро і залежить від розміру реєстраційного внеску, цін на свідоцтво і номерні знаки, вартість перекладу документів, а також обсягу додаткових стягнень.

«Відразу після реєстрації автовласник зобов’язаний оформити страхування цивільно-правової відповідальності, ціна якого залежить від тарифів країни, де зареєстровано авто, покриття страхового поліса; віку, пробігу та об’єму двигуна транспортного засобу, а також страхової історії водія. Вартість страхування може коливатися від декількох десятків до декількох сотень євро», – йдеться в тексті..

Южаніна додає, що наступним обов’язковим кроком є ​​сплата щорічних податків – в кожній країні своїх.

«Це може бути, наприклад, податок на власність в Молдові, Грузії та Румунії, екологічний податок у Румунії і Німеччини, дорожній податок в Молдові і окремих країнах Європи, де в обов’язковому порядку водій повинен платити за користування дорогами країни шляхом придбання дорожньої віньєтки», – зазначає вона.

«Розміри зазначених платежів залежать від технічних характеристик авто – віку, об’єму двигуна, пробігу, об’єму викидів СО2 і можуть досягати декількох сотень євро в рік», – додає депутат.

Якщо ж підсумувати митне оформлення авто і його зміст за 5 років, за тими ставками, які пропонуються в новому законопроекті, автомобіль для українця обійдеться дешевше, ніж в Німеччині, Румунії, Польщі або Молдові. Дешевше володіти авто коштуватиме лише в Грузії і Литві.


Не пропустіть