Електромобіль з батареєю Едісона 1904 року

Всі знають, що нове – це добре забуте старе. Нинішній електромобільний бум – всього лише повторення того, що відбувалося на початку минулого століття. Наприклад, 19 грудня 1904 “Містер Електрика» Томас Едісон запатентував свій електромобіль. Патент за номером 750102, пише fishki.net.

Заради справедливості треба сказати, що це був не перший електромобіль Едісона. Первістка він побудував ще в 1895, вважаючи, що «Електрика – це хороша річ. У електромобілі немає важких важелів, воно безпечне, не смердюче, як бензин, і від нього немає ніякого шуму». Просто новий проект передбачав установку парового двигуна, який міг би заряджати батареї.

Підзарядити свій електромобіль від зарядної станції Едісона могла навіть жінка.

Підзарядка і батареї стали “коником” Едісона. Його компанія Edison Electric Illuminating Company розробила і стала випускати «домашні» зарядні станції для електромобілів, які мали великий попит. Але проект закрився.

У електромобілі Едісона дійсно не було ніяких важких важелів.

Едісон не міг змиритися з ідеями Тесли про змінний струм. Тому його апаратура працювала тільки в тих частинах Америки, де використовувалася мережа постійного струму, а там, де працювала мережа конкурента Джорджа Вестігауза, вони були марні. Рішення було простим – потужна батарея. І Едісон розробив її. Саме в 1904 році з’явилася батарея, яку і збирався заряджати винахідник від парового двигуна. Залізонікелева батарея, яка повинна була перевернути світ.

Але все закінчилося. Батарея проходила у пробігу, організованому Едісоном в 1909 році, 160 км без підзарядки і служила довше, ніж поширені тоді свинцеві батарей Exide. І це була перемога, якщо врахувати, що в 1900 році 28% всього транспорту в Америці було електричним. 1600 Кілометровий пробіг довів правоту Едісона. Його нова батарея легко проходила 160 км без підзарядки.

Все інше, до речі, було зовсім не бензиновим, а гужовим, в першу чергу, і паровим. І майбутнє здавалося електрично безхмарним. Але тут впали ціни на бензин, а головним конкурентом «Містера Електрика» став «Містер Автомобіль» зі своїм конвеєром. Залишалося заправляти електромобіль в домашніх умовах.

Батарея Edison Electric Illuminating Company була занадто дорога. Мало того, що вона коштувала майже в чотири рази дорожче тієї ж Exide. Говорили, що за її ціну можна було купити найдешевший Ford T, а на здачу ще й заправляти його майже півроку бензином. А реклама у виробників електромобілів була міцна.





Більше новин


Прокоментуй новину