Ескортні мотоцикли ІЖ з роторними двигунами

Наприкінці 80-х років був створений експериментальний зразок ескортного (для супроводу кортежів офіційних делегацій та патрульної служби) мотоцикла з РПД. Займатися даним проектом було доручено фахівцям Іжевського мотозаводу, причому це було повноцінне держзамовлення, яке передбачало постановку моделі в дрібносерійне виробництво, пише fishki.net.

Богатирьов Віктор Миколайович і Глухів Герман Якович працюють над макетом ІЖ-Лідер:

001

В ролі силового агрегату передбачалася установка 2-секцінного роторно-поршневого мотора РД-601. При робочому об’ємі в 613 кубиків він видавав потужнісь 52 к.с. при 6000 об/хв і максимальному крутному моменті в 51Нм (при 3500 об/хв). Зазначена установка була розроблена в Тольятті і була багато в чому уніфікована з ВАЗ-івськими роторними агрегатами, які в ті часи вже почали активно ставити на автомобілі для спецслужб. Фінальний варіант мотоцикла ІЖ-Лідер з РПД:

002

У результаті дизайнерського пошуку на світ з’явилося відразу кілька ходових макетів “радянського супербайка”, які своєю зовнішністю нагадували кращі зразки тодішніх японських і німецьких мотоциклів.

003

Першим став ІЖ “Лідер” – апарат з дуже розвиненим капотом і масивними пластиковими обтічниками, які добре захищали водія від вітру і опадів. Своїми обводами він чимось нагадує легендарний спорт-турер BMW K1, що з’явився на світ приблизно в той же час (1988-й рік). У такому стані унікальний мотоцикл перебував в останній раз, коли його бачили:

004

Як і у “баварців”, тяга мотора передавалася на заднє колесо за допомогою кардана. Було побудовано 2 дослідних варіанти “Лідера”: перший – з уже згаданим РПД, а другий – з більш звичним 2-циліндровим опозитним ДВЗ від серійного мотоцикла “Урал”. А це вже останки іншого Лідера – з мотором від Уралу:

005

Інший ескортний мотоцикл від “Іжмашу” отримав назву ІЖ-8.201 або “Вега”. Він відрізнявся більш витонченим і стрімким виглядом. На відміну від “Лідера”, його зовнішність не викликала асоціацій із середньовічними лицарями.

006

Дизайн практично відповідав найкращим західним моделям, хоча окремі елементи виглядали на такому красені чужорідними: наприклад – барабанні гальмівні механізми або колісні диски з спицями (хоча проектом також передбачалися і легкосплавні). Підсумковий варіант ескортного мотоцикла з роторно-поршневим двигуном:

008

Крім роторної “Веги”, існувала також більш приземлена версія даного ескортника, в шасі якого був встановлений 650-кубовий опозитний мотор від мотоцикла “Дніпро”. Нічим не гірше тодішніх BMW, Honda і Moto Guzzi.





Більше новин


Прокоментуй новину