Що треба знати водію під час подорожі за кордон на авто

Склалося так, що вам потрібно їхати в країни Шенгену й оптимальний варіант – на власному авто? Вперед, хоч покажете машині добрі дороги. Але пам’ятайте золоте правило – незнання законів не позбавляє відповідальності. У Європі вони свої і правила руху (ПДР) – не виняток. Що треба знати, аби не хапнути добрячий штраф чи навіть судимість?

Про особливості Польщі, Австрії та Бельгії написав “Репортер”..

Україна приєдналася до Віденської конвенції дорожнього руху ще при її прийнятті – у 1968 році. Тож їхні ПДР не надто різняться від наших. Плюс – усі закони країн – членів ЄС уніфіковані, правила руху, звісно, також. Але це якщо у загальному, певні націо­нальні відмінності все ж таки є.

Отож, їдемо. Спочатку про документи. Переконайтеся, що взяли з собою закордонний паспорт з відкритою візою, права, свідоцтво реєстрації на авто (техпаспорт) і страховий поліс «Зелена карта». Якщо останній забули – не біда. Його можна купити на кордоні.

Коли взяли з собою дитину, пам’ятайте, що її повинні супроводжувати обоє батьків. Якщо їде хтось один, то від другого потрібен нотаріально завірений документ, що він не проти.

Їдете на чужому авто? Теж пот­рібна нотаріальна довіреність від власника. Машина у кредиті і про це є відмітка в техпаспорті? Тоді треба взяти у банку листа, що вони не заперечують проти вивезення автівки за кордон.

У машині мусить бути аптечка, вогнегасник, знак аварійної зупинки, трос і запаска. Крім того, в деяких країнах ЄС вимагають, аби був світловідбиваючий жилет – його потрібно надягати, наприклад, при заміні пробитого колеса в темний час доби. До слова, у Польщі він має бути саме в салоні. Також є вимоги щодо стану авто – не повинно бути серйозних пошкоджень (тріснутого скла чи дзеркала бокового виду, відсутність якихось елементів). У Європі дорожня поліція звертає увагу на тонування: штраф за «чорне» переднє скло – від 50 євро.

На більшості автобанів Європи швидкість обмежена 130 км/год. В основному її конт­ролюють за допомогою автоматизованих систем, а патрулі з радарами стоять на в’їздах у населені пункти. Швидкість у містах і селищах обмежена 50 км/год. Дивіться уважно на знаки – на деяких дорогах не можна рухатися занадто повільно.

Ліва смуга там призначена лише для обгону (передбачені штрафи для тих, хто займає крайню ліву, коли права вільна). Не доречно мигати дальнім, просячи обгону – вмикайте лівий поворот і вас пропустять. Також у ЄС при різкому гальмуванні прийнято вмикати аварійку і «по ланцюжку» передавати сигнал про те, що потік зупиняється або гальмує. На автобанах можна зупинятись лише на спеціальних місцях для паркування, виняток – аварійна зупинка.

Варто знати, що поліція в ЄС дуже часто використовує прихований режим патрулювання: ловлять не біля узбіччя, а в потоці на цивільних авто.

А ще ніколи не паркуйтеся на місцях для водіїв з обмеженими можливостями. Там цього не толерують – машину забере евакуатор.
Тепер розберемося з національними тонкощами ПДР кожної з країн.

Польща
Зі швидкісним режимом там усе складно. Обмеження залежать не тільки від типу дороги, а й від часу доби і кількості смуг. Тому уважно дивіться на знаки.

Загалом, по місту дозволено 50 км/год вдень і 60 км/год вночі. За містом – з однією смугою 90 км/год, з двома – 100 км/год. На «експресовій» (наша «дорога для автолюбителів) – з однією смугою 100 км / год, з двома – 120 км / год. На автостраді – 140 км / год.

Ще одна відмінність – у Польщі немає поняття «допустимого» перевищення, як в Україні. Накласти штраф можуть і при перевищенні на 1 км / год. Інша справа, що з перевищенням до 10 км / год вас навряд чи будуть зупиняти. Штрафи такі: до 10 км / год – до 50 злотих, 11-20 км / год – від 50 до 100 і т. д. Максимальний штраф – 500 злотих, це якщо ви женете на 51 км / год більше, ніж дозволено.

Допустимий вміст алкоголю у крові – 0,5 проміле.

Австрія

Нехай ця країна і призупинила тимчасово дію Шенгенської угоди, корисно знати, що, подорожуючи на авто, обов’язково треба мати при собі жилетку зі світловідбивачами, аптечку, знак аварійної зупинки.

Допустимий вміст алкоголю у крові: для водіїв легкових автомобілів – 0,5 проміле, для водіїв вантажівок і автобусів – 0,1 проміле.

Австрійська поліція особливо ретельно перевіряє технічний стан автомобіля. Акцент – на шинах. Протектор коліс має бути не менше 1,6 мм для легковика та щонайменше 2 мм для вантажівки й автобуса. Взимку транспортний засіб обов’язково повинен мати зимові шини.

На австрійських автобанах треба створювати коридор безпеки – коли рух настільки великий, що автомобілі блокують проїзд на обох смугах. Коридор, звісно, для служб порятунку. Принцип його створення такий – авто з правого ряду з’їжджають праворуч, авто з лівого ряду – ліворуч. Служби порятунку їдуть посередині. Ігнорування цього правила може обійтися у 2000 євро штрафу.
Не допускайте перевищення швидкості – особливо у населених пунктах. Перевищення до 40 км / год – штраф 2000 євро. В Австрії заборонений антирадар: якщо поліція знайде його у машині, то конфіскує, а водія чекає штраф чи навіть арешт.

Бельгія

Знову ж таки обов’язковим є жилет із світловідбивачами. Допустимий вміст алкоголю у крові – 0,5 проміле.
Ніколи не їдьте на червоне світло і не порушуйте правила обгону. Ваш гаманець може схуднути на 3000 євро.
До слова, в Бельгії теж заборонені антирадари, штрафи за них такі ж, як в Австрії.





Більше новин


Прокоментуй новину