У мережі показали унікальний Запорожець в кузові «універсал» (фото)

Час від часу в мережі спливають фото “Запорожців” в кузові універсал – з незмінними коментарями про історію їхнього походження. То ж чи вироблялися “вухаті універсали” хоча б малими серіями?

Здавалося б, універсал і задньомоторна компоновка – речі концептуально несумісні. Там, де в універсала повинен бути великий багажник кубічної конфігурації, у задньомоторних машин розташований силовий агрегат: двигун, коробка передач і головна передача. Тому на ЗАЗі ніколи не виробляли “Запорожців”-універсалів промисловим методом, передає Авто 24.

Але тяга до вдосконалення у власників “Запорожців”, як машин не найдосконаліших, була просто величезною. І ще більшим було бажання отримати побільше корисного простору в маленькій машині – нагадаємо, що ЗАЗи були найменшими легковиками СРСР, і їхні власники зазвичай страждали з цього приводу певними комплексами.

Але ж перетворити тудор ЗАЗ-966/968 в універсал насправді простіше простого. Досить прилаштувати до його коробчатого (це не докір!) кузова додатковий фрагмент даху від такого ж точно седанчика, а для скління навіть рідні бічні вікна можна використовувати. Найбільш клопітке заняття – зробити кришку багажного відсіку та її отвір, але тут на допомогу прийдуть аналогічні люки від стандартних універсалів і хетчбеків.

Так, підлога новоствореного багажника вийде вище звичайного, але тим не менш тепер об’єм над мотором, накритий “прибудовою”, не буде гуляти без діла. Чесно кажучи, якщо заморочитись з системою живлення, можна було б зменшити висоту мотора МеМЗ сантиметрів на п’ять-сім, але це вже так би мовити, витребеньки.

Як бачимо, саме за такою схемою побудовані універсали ЗАЗ, які представлені на зібраних нами фото. Про стилістичні переваги переробок судіть самі, але їхня практичність безсумнівно піднята на нові висоти.


Не пропустіть