Топ-10 найкращих кросоверів для бездоріжжя
Які кросовери найкраще підходять для бездоріжжя
Світ збожеволів від липових позашляховиків. Під всюдиходи вже маскуються звичайні хетчбеки. Наприклад, Kia Ceed отримала версію підвищеної прохідності – XCeed, у Renault Sandero є версія Stepway, а Ford Fiesta і Focus мають модифікацію Active.
Все, чим можуть похвалитися ці «позашляховики», – це пластикові накладки на бамперах, крилах та порогах, і дещо збільшений кліренс. У більшості випадків подібні автомобілі не оснащуються навіть повним приводом.
Однак у світі кросоверів є моделі, які не бояться снігу, бруду і піску. Безумовно, мова не йде про важке бездоріжжя. Але з розбитою сільською дорогою вони можуть впоратися без проблем.
MMR вирішив скласти рейтинг «паркетників», які найкраще підходять для їзди поза асфальтом. В нашу добірку увійшли компактні і середньорозмірні кросовери з повним приводом і хорошим дорожнім просвітом. Ми не розглядали справжні позашляховики – такі, як Jeep Wrangler, Suzuki Jimny або Toyota Land Cruiser – адже це автомобілі зовсім іншого класу і вони мають відповідати більш високим вимогам.
У наш топ-10 потрапили такі моделі.
Subaru Forester
Коли мова заходить про кросовери для бездоріжжя, перша марка, яка приходить в голову, – це Subaru. Японська компанія славиться своїм повним приводом і кліренсом більше 200 міліметрів.
В Україні старший представник сімейства «Субару» – це Forester. Хоча, наприклад, в США можна купити і більш містку модель – Ascent.
Нове – п’яте – покоління «Форестера» дебютувало в 2018 році. Кросовер побудований на новій платформі з більш низьким центром ваги і високою жорсткістю конструкції.
Новий Forester також оснащений симетричним повним приводом з системою активного управління вектором тяги і позашляховим режимом X-Mode. Крім цього, доступні кілька режимів роботи керуючої електроніки, перемикатися між якими можна за допомогою системи SI-Drive.
Renault Duster
Renault Duster – ще один непоганий варіант для бездоріжжя. Кросовер оснащується дизельним мотором і повним приводом. Його кліренс – більше 200 міліметрів. А короткі звіси забезпечують відмінні кути в’їзду і з’їзду.
«Дастер» не так давно – в 2018 році – змінив покоління. Тепер автомобіль виглядає помітно більш презентабельно. Особливо в салоні. Силові установки нового Renault Duster залишилися старими.
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander місткий, має гарний кліренс і повний привід. При цьому незабаром автомобіль повинен змінити покоління. «Аутлендер» повинен змінитися до невпізнання. Кросовер буде спроектований на платформі альянсу Renault-Nissan. Про це розповів Бернар Луар, керівник європейського філії Mitsubishi.
Представник компанії не назвав платформу, на якій буде базуватися новий Outlander. Але, скоріш за все, кросовер розділить технічну начинку з Nissan X-Trail і Qashqai наступних поколінь.
Очікується, що зовнішність нового «Аутлендер» буде виконана за мотивами концепту Engelberg Tourer.
Toyota RAV4
У 2019 році RAV4 змінив покоління. Тепер це один з найбільш високотехнологічних кросоверів в своєму класі. Автомобіль має «просунуту» систему повного приводу, якою не може похвалитися більшість конкурентів. Також японці – поки одні з небагатьох, хто пропонує гібридні «паркетники».
А ось мультимедійну систему «РАВ4» просунутої назвати не можна. «Тойота» як і раніше не оснащує українські автомобілі Apple CarPlay і Android Auto. Ще один неприємний нюанс: компанія урізала для України список оснащення, яке є в Європі і США.
Jeep Grand Cherokee
Неспроста марка Jeep стала ім’ям прозивним, як синонім слова «позашляховик». Американська компанія прославилася завдяки своєму рамної позашляховику Wrangler. Однак вміють американці робити і хороші кросовери. Один з них – Grand Cherokee.
У 2020 році має дебютувати нове покоління Grand Cherokee. З чуток, позашляховик побудований на тій самій платформі, що і Alfa Romeo Stelvio. У салоні з’явиться 10-дюймова віртуальна панель приладів і центральний дисплей аналогічного розміру.
Volkswagen Tiguan
Дволітровий дизельний мотор, 20-сантиметровий кліренс і повний привід 4Motion забезпечує Volkswagen Tiguan непогані позашляхові якості.
В цьому році у продажу має з’явитися оновлена версія «Тігуана». У рестайлінгового кросовера з’явиться нова світлодіодна оптика в стилі восьмого «Гольфа» і оновлена решітка радіатора з новим логотипом.
Mercedes GLE
Mercedes – це не лише бренд, під яким випускають люксові автомобілі. Німці також вміють робити справжні вантажівки і позашляховики. Чого вартий один лише G-Class. Розуміються представники марки і на повнопривідних кроссоверах.
GLE нового покоління дебютував в 2018 році. Кросовер може оснащуватися декількома системами повного приводу. Базові версії мають просту систему з міжосьовим диференціалом, який розподіляє момент між осями порівну. Підвищити позашляхові можливості таких машин повинна електронна імітація блокувань – колеса, що пробуксовують, гальмуються.
А ось у топових машин стоїть керована електронікою багатодискова муфта, яка плавно підключає передні колеса. На важкому бездоріжжі вона може забезпечити жорстке підключення передньої осі. Крім того, всі машини з такою трансмісією забезпечені пониженою передачею.
Toyota Highlander
Нове покоління Toyota Highlander дебютувало в Україні зовсім недавно. Можна сказати, це найсвіжіша новинка на українському ринку. Кросовер оснащується потужним бензиновим мотором і системою повного приводу. А під днищем у нього – більше 200 міліметрів дорожнього просвіту.
За прикладом Toyota Camry і RAV4, четвертий Highlander переїхав на нову більш міцну платформу. Це дозволило добитися кращої керованості і зменшити радіус розвороту.
Новий «Хайлендер» на 60 міліметрів довше попередника. Вся «добавка» пішла на користь багажника. Другий ряд сидінь можна поздовжньо зрушувати на додаткові 30,5 міліметра.
Honda CR-V
Honda CR-V – далеко не найпопулярніший кросовер в Україні. Низькі продажі переважно пояснюються ціновою політикою. Компанія пропонує виключно топові версії кросовера, ціни на який кусаються.
Проте, CR-V заслуговує на увагу, якщо мова йде про бездоріжжя. Японці обіцяють 208 міліметрів дорожнього просвіту. Також з недавніх пір український офіс компанії пропонує гібридну версію кросовера з повним приводом.
Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq – це, можна сказати, бюджетна версія Volkswagen Tiguan. Чеський кросовер оснащується тим самим 2-літровим дизельним мотором і повнопривідною трансмісією. Плюс у «Кодіака» може бути додатковий ряд сидінь.
У 2019 м автомобіль пережив оновлення. З минулого року модель можна укомплектувати новою системою моніторингу «сліпих» зон. Її робочий діапазон збільшився з 20 до 70 метрів, а попереджувальна індикація стала більш помітною для водія. Частиною системи також є контроль трафіку в поперечному напрямку при русі заднім ходом.
автор Віталій Єрмаков, спеціально для MMR.net.ua