Кaзaхський фeнoмен – всюдихiд з ГAЗ-66 і Вoлги (Фото)

Мало хто знає, що в Казахстані у свій час збиралися малими серіями унікальний за конструкцією всюдихід LAF 4101 (4х4). Творцем проекту став підприємець Лаптєв Олександр Федорович (звідси і абревіатура LAF) з казахського міста Тараз (за часів СРСР – Джамбул). Він був власником найбільшої в регіоні СТО та вже мав чималий досвід у будівництві своїх автомобілів. Його первістками в 1996 році стали відкрита «Нива» для полювання, а також евакуатор на шасі ГАЗ-53.

Перший же LAF 4101 (4х4) з’явився в 1997 році. Це був принципово новий клас автомобіля підвищеної прохідності. Тільки уявіть – рама, мости і ходова взята від ГАЗ-66, двигун і трансмісія – від ГАЗ-53. Кузов – від 24-ї «Волги» із застосуванням крил від «Газона». Зовнішність машини вийшла, м’яко кажучи, спірною. Тому наступні екземпляри були виготовлені з елементами кузова від більш просунутоъ «Волги» ГАЗ-31029/3110 і вантажівки ГАЗ-3307.

Відмінна прохідність машини (могла долати 45-градусні підйоми і 1,4-метрові броди) і прийнятна ціна (в районі 8 – 10 тис. доларів) зробили свою справу. Замовлення пішли. Однак проблема була в сертифікації. Казахстан тоді не мав свого автопрому, а в Росії машину могли сертифікувати тільки як продукт під маркою ГАЗ, що не влаштовувало розробника.

Допоміг сам Президент Казахстану Нурсултан Назарбавев, який дізнався про всюдихід з преси. Він зустрівся з Олександром Лаптєв і особисто оглянув два зразка LAF 4101. Машина президенту сподобалася і він дав вказівку вирішити питання з сертифікацією.

Всюдихід LAF 4101 отримав путівку в життя. Однак масовим так і не став. За п’ять років було випущено близько 50 екземплярів. І жоден з них не повторює один одного. Замовники просили додати щось своє, ексклюзивне. Наприклад, дизельний двигун (використовували ММЗ), або автоматичну коробку передач (від «Чайки» ГАЗ-13). Кузови робили трьох типів – пікап, седан або універсал. Ціна пізніх варіантів, з кузовом від ГАЗ-3110 піднялася до 15 тис. доларів. Розгорілася криза і ігнорування LAF 4101 силовими структурами Казахстану поставили на виробництві всюдихода жирну крапку.

Джерело autocentre.ua



Не пропустіть