У Києві поліція відкрила таємне полювання на «іноземців»

0

Поліція почала полювання за автомобілями з іноземними номерами. Копам дали негласну установку відловлювати такі авто за неправильну парковку або порушення ПДР і відправляти на штрафмайданчик. Це потрібно, щоб скласти базу «іноземців». Офіційно в МВС «полювання» заперечують.

Кожна третя аварія – з «іноземцем»

Джерело в патрульній поліції розповів «Вістям», що копам вже надійшла рознарядка евакуювати автомобілі з іноземною пропискою під будь-яким приводом – за неправильну парковку в тому числі. Все для того, щоб з’ясовувати особу власника та законність увезення авто в Україну. Таким чином хочуть створити хоч якусь базу «іноземців».

«Вказівки приділяти особливу увагу іноземним автомобілям є, але перевіряти і зупиняти їх ми можемо на тих же умовах, що й інші авто. У свій час був наказ, і на в’їздах до Києва стояли патрульні і перевіряли документи у всіх, хто в’їжджає авто з іноземними номерами. Але через два тижні сказали все припинити. Ці авто – головний біль для всіх патрульних, які чергують на дорогах в місті. Мало не кожне третє ДТП сьогодні відбувається за участю машини з іноземною пропискою. Бази на них немає, і це ускладнює роботу – встановити, кому належить авто, неможливо. Залишений на місці злочину такий автомобіль – це кінці у воду», – розповів патрульний з Києва на умовах анонімності.

Офіційно ж в МВС факту полювання за авто-іноземцями не визнають. «Офіційних директив не надходило. У повноваження поліцейських не входить обов’язок зупиняти авто і перевіряти документи, а тим більше – проводити розслідування по кожному окремому автомобілю», – запевнив радник глави МВС Іван Варченко.

Нелегали можуть піти з молотка

За словами Автоюрист Вадима Володарського, незареєстрованих автомобілів з іноземними номерами в Україні близько двох мільйонів. Але, на його думку, поголовна перевірка документів для створення єдиної бази «іноземців» проблему теж не вирішить, навпаки, вона загрожує поверненням хабарів. «Безпричинні зупинки, якщо зробити їх нормою, небезпечні. Повернеться даішна практика, коли почнуть перевіряти всі машини поспіль, зупиняти і по ходу шукати порушення. І як результат – нервування, хабарі. Єдиний вихід – зняти обмеження на ввезення авто і знизити митні платежі».

Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, навпаки, впевнений, що, якщо не моніторити «іноземців» на дорогах, проблема набуде незворотні масштаби.

«Абсолютно всі авто на іноземних номерах, які в’їжджають в Україну, повинні бути поставлені на облік протягом 10 днів. Номери необхідно здати і на рік замість них отримати українські. Але цього ніхто не робить. За великим рахунком, закони в Україні повністю відповідають європейським нормам і Стамбульської конвенції. Стаття 121 КУ про адмінпорушення говорить, що працівник поліції зобов’язаний забороняти експлуатацію незареєстрованих автомобілів, буквально повинен зупинити і виписати штраф. Кажуть, що не можуть гальмувати всіх для перевірки документів, нехай зупиняють за порушення, запитують митні бази, ця проблема вирішувана, якщо нею займатися, а не розводити руками і говорити, що це не наші повноваження», – сказав Назаренко.

До речі, іноземні авто, які власники залишають на місці ДТП, а потім ховаються, потім передають на штрафмайданчики, звідки їх можуть продати. Правда, не відразу, за законом має пройти п’ять років. Дохід йде на користь держави. «Правда, на утримання таких автомобілів і охорону йде багато грошей. Була ініціатива передавати такі авто в зону АТО, але її так і не впровадили», – говорить Назаренко.