Щo бyде, якщo дизельний автомобіль заправити бензином

Власники іноді стикаються з такою ситуацією, коли на АЗС замість дизельного палива автомобіль помилково заправили бензином.

Подібні випадки можуть виникнути з різних причин, але найбільш часто винні самі водії. У дизель заливають бензин за звичкою, а самі випадки заправки невідповідним видом палива відбуваються після нещодавньої зміни бензинового авто на машину з дизельним двигуном.

На самому початку варто відзначити, що заправка дизеля бензином в ряді випадків загрожує серйозними наслідками для дизельного мотора, але з кількома застереженнями. Потенційно можливі варіанти:

У повністю порожній бак дизеля помилково залили бензин;

Бензин частково перемішався з дизпаливом, так як в баку була присутня солярка;

У першому випадку запуск дизеля і початок руху автомобіля стає можливим тільки завдяки тому, що в паливній системі залишається деяка кількість солярки. Після того моменту, коли в паливні магістралі почне надходити бензин, двигун просто затихне. Наступний запуск мотора здійснити вже не вдасться.

Така ситуація відноситься до менш небезпечних, так як в більшості випадків машину евакуюють на СТО, зливають з бака бензин, промивають бак і паливні магістралі, змінюють паливні фільтри. Найчастіше серйозного ремонту вдається уникнути.

Другий випадок набагато більш небезпечний. Після заправки бензином дизель нормально заводиться на залишках солярки в системі живлення двигуна і машина їде, але далі в мотор починає надходити суміш солярки і бензину.

Робота дизеля на суміші солярки і бензину: можливі наслідки

Дизельний мотор влаштований так, що принцип подачі та запалення робочої суміші в ньому кардинально відрізняється від бензинових агрегатів. У дизелі повітря подається окремо, потім сильно стискається. Солярка впорскується безпосередньо в циліндри під великим тиском на самому закінченні такту стиснення, розпорошується на дрібні частинки за обсягом робочої камери і самостійно загоряється від контакту з розігрітим від зазначеного стиснення повітрям. До моменту загоряння після впорскування присутня невелика затримка.

У більшості бензинових ДВЗ повітря і бензин змішуються у впускному колекторі, а вже після всмоктується в циліндри. Займання порції вже готової паливно-повітряної суміші відбувається від іскри в строго певний момент. Іскру створює свічка запалювання.

У дизелі максимально велику кількість суміші має згоріти до того моменту, як поршень добереться до ВМТ, щоб енергія розширення газів у вигляді тиску найбільш ефективно передалася поршня з самого початку його робочого ходу. Займання суміші раніше покладеного моменту буде означати, що створюваний газами тиск буде заважати поршню піднятися в ВМТ. Пізніше загоряння призведе до того, що поршень буде отримувати «удар» від розширених газів не в самому початку робочого ходу. ККД дизеля знижується, порушується стабільність роботи мотора.

Очевидно, що займання має відбуватися в строго заданий момент, який передбачений інженерами конструктивно для того чи іншого типу двигуна. Напрошується висновок, що певні властивості бензину не дозволять йому нормально згорати в дизельному двигуні.

Що робити, якщо дизель заправили бензином

Почнемо з того, що серед бувалих вітчизняних дизелістів існує спосіб, коли водії вантажних авто свідомо додають бензин в дизпаливо взимку. Це робиться для того, щоб пальне не втрачало своєї плинності. Заливають бензин так, щоб його кількість не перевищувала 8-10% від загального числа палива в баку.

З цієї причини існує помилкова думка, що мала кількість бензину дизелю не зашкодить. Відразу відзначимо, що для радянського трактора або КамАЗа таке реально. Що стосується дизельного мотора сучасної вантажівки або легкового автомобіля, тоді до подібних способів вдаватися ніяк не можна.

Іноземні виробники і зовсім вказують, що якщо дизель був заправлений бензином, мотор після цього заводився і машина рухалася, тоді необхідні наступні дії:

повне видалення палива з бака;

перевірка обойми насоса, що підкачує на предмет появи металевої стружки;

в разі відсутності стружки злити паливо з системи подачі палива;

здійснити повну промивку системи живлення відповідно до рекомендацій виробника;

замінити паливні фільтри;

Наявність стружки, яка виявляється за допомогою магніту, зажадає заміни всієї системи жислення дизельного двигуна: ТНВД, форсунок, паливних фільтрів, паливного бака і т.д.

Джерело avtoblog.ua

Не пропустіть