Чи треба перемикати автомат на нейтральну передачу на світлофорі?

Зрозуміло, що «ноги ростуть» від механічних коробок – там перемикання в нейтраль на зупинках було необхідним.
– Під’їхав до світлофора – переведи селектор в положення N! Або в Р! Цим ви істотно продовжите життя автоматичній коробці передач!

Я не знаю, який добрий чоловік вперше придумав цю дурість. Але дурниці, як відомо, живучі. І ось вже на форумах «знавці» щосили обмінюються думками, що впливають на теоретичні обгрунтування вказаної нісенітниці. А на світлофорах стоячі перед тобою автомобілі раз у раз підморгують ліхтарями заднього ходу. Це свідчить про те, що власник коробки-автомата перемкнув-таки її з режиму D в інший режим. Як відомо, при цьому селектор зазвичай проходить через проміжне положення заднього ходу – R.

Прикро за співгромадян. Люди, подумайте – навіщо інженери винаходили АКП? Щоб ви смикали важіль на кожному світлофорі? Або все-таки для того, щоб звести спілкування з коробкою до мінімуму, доручивши все автоматиці?
Зрозуміло, що «ноги ростуть» від механічних коробок – там перемикання в нейтраль на зупинках було життєво необхідним. Знаходилися, звичайно, нездари, готові як завгодно довго стояти з вичавленим зчепленням, але життя швидко врозумляло їх зношеними підшипиками та іншими неприємностями. Та й сенсу в цьому не було, бо рушати доводилося з першої передачі, а ніяк не з четвертої …

Але навіщо ж знущатися над автоматом?

Знайти в подібному алгоритмі здоровий глузд мені не вдалося. Мабуть, єдиний виправдувальний варіант – це, наприклад, стоянка перед шлагбаумом, яка загрожує затягнутися хвилин на 10, а то і більше. У цьому випадку дійсно можна перейти в стан Р, давши розслабитися правій нозі. Але ось перемикатися на нейтраль категорично не можна: це може погано завершитись! Якщо на транспорті з механікою водії чудово знають, що автомобіль біля світлофора може покотитися під ухил, то власники автоматів від подібних фокусів давно відвикли. Якщо селектор в Р, то автомобіль нікуди не рушить, а якщо в D або в R, то нога повинна бути на гальмі. А ось добровільно ставити бідолаху на нейтраль – це якийсь витончений садизм для сайту іншої спрямованості. Або нога все одно буде на гальмі? Тоді навіщо весь цирк? Ні, не розумію …

А якщо перевести селектор в Р? Знову-таки – навіщо? Коробці від зайвих перемикань туди-сюди краще точно не стане. Та й двигуну теж: як правило, мінімальні обороти холостого ходу в положенні D вище (900 проти 700), а тому при необхідності швидко рушити з місця мотор працюватиме з великим напруженням, нехай і недовго. Ну і навіщо тоді вся метушня?

Вищесказане відноситься і до роботизованих коробок передач. До речі кажучи, нагадаю: біблією в усіх випадках служить інструкція заводу-виготовлювача автомобіля. Якщо там дана якась рекомендація, то треба її дотримуватися. Якщо ж ні – не ускладнюйте життя ні собі, ні роботі автомобіля.

Про всяк випадок поспілкувався у телефонному режимі із шанованими мною технічними спеціалістами – від власників майстерень до професорів. Прохання було одне: спробувати знайти хоча б якийсь плюс у світлофорному знущанні над коробкою-автоматом. Тільки професор знайшов «аргумент»: мовляв, переклад селектора з положення D продовжує … термін служби акумулятора! Чому? А тому, що задні стоп-сигнали при цьому гаснуть, а кожен зайвий ампер гробить АКБ …

Щасливої дороги, колеги! І не знущайтеся над технікою, пише експерт Михайло Колодочкин.

Джерело autopilot.kiev.ua


Не пропустіть