Водіїв попередили про зміну цінників на АЗС

Уряд ввів спеціальне мито на імпорт зрідженого газу і дизельного палива з Росії.

Сайт “Сьогодні” розпитав експертів і дізнався, як цей захід відіб’ється на цінах на українських АЗС.

На думку аналітика консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренка, прогнози давати поки рано, оскільки варто поспостерігати за реакцією оптового ринку.

“Коли вводяться додаткові податки, як правило, платять дві сторони – кінцевий споживач, також маржу утискають трейдери”, – сказав Сіренко.

Однак очікувати істотного подорожчання дизеля і скрапленого газу не варто, вважають експерти, оскільки ціни на АЗС і так були занадто завищені.

“В дизелі на заправках вже є додаткова маржа, якої як правило не буває – ціни на заправках повинні бути нижче, – відзначає Сіренко. – Нафтовий ринок уже два місяці як просів, котирування знизилися, а у нас заправки скинули 1-2 грн, в не 4 грн, як могли б”.

Спецмито, швидше за все, буде компенсовано за рахунок маржі постачальників, вважають експерти.

“Типовий контракт для постачання дизельного палива в Україну становить близько 630 дол./т. Якщо взяти роздрібну ціну в Україні, очистити від податків, різних відрахувань, ризиків, витрат операторів на утримання АЗС, нафтобаз, транспортування, отримаємо близько 800 дол./т – ціна, за якою продається паливо. Різниця – 266 дол, з урахуванням прибутку компанії. Тобто на дизельному паливі дуже великий запас міцності для зниження ціни. Зростання навантаження на постачальника становить приблизно десяту частину того жирового прошарку, яка є у нього”, – сказав Сергій Сапегін директор Науково-технічного центру “Психея”.




Не пропустіть