Україні загрожує дефіцит пального: що буде з цінами

В Україні прогнозують дефіцит дизельного палива.

Причина – різке зниження поставок з Росії, яка зараз контролює близько 45% нашого дизельного ринку, передає Страна.

За даними представника президента в Кабміні і радника з енергетики Андрія Геруса, в серпні поставки дизеля з Росії скоротяться вдвічі – з 200 тисяч тонн до 100 тисяч тонн.

Історія чергової українсько-російської паливної війни має наступний вигляд: з 1 серпня наша країна ввела спеціальне мито на дизель та скраплений газ з РФ. Мито на трубопровідне дизельної паливо становить 3,75%, а з 1 жовтня вона виросте до 4% від ціни. За газ імпортерам доведеться доплачувати 1,75%, а з жовтня – 3%.

Ці мита уряд запровадив у відповідь на обмеження Росією поставок нафтопродуктів в Україну з 1 червня цього року (відвантаження йдуть, але за квотами). Головний аргумент Кабміну – за рахунок спецмита бюджет зможе акумулювати близько 3,7 млрд гривень, які будуть спрямовані на диверсифікацію залежності від російських нафтопродуктів.

Втім, ідею з митами не оцінили російські імпортери. Так, компанія Wexler, яка поставляє в Україну дизель від російського державного підприємства “Роснефть” і контролює 41% нашого ринку, в кінці липня заявила, що призупиняє трубопровідні поставки, які стали, на її думку, нерентабельними.

Влада заспокоює: колапсу на ринку не буде. За словами Андрія Геруса, одночасно зі скороченням імпорту російського дизеля, в 3-4 рази в серпні виростуть поставки дизеля морем. Плюс – збільшуються відвантаження з Білорусі, Литви і країн ЄС. Глава Мінінфраструктури Володимир Омелян заявив про створення антикризового штабу, який буде тримати ситуацію під контролем.

Втім, як пояснив керівник консалтингової компанії “А-95” Сергій Куюн, ризики все ж є.

“По серпню немає побоювань, адже ще не витрачені колишні внутрішні запаси палива. А ось у вересні можливі складнощі. Запаси на той час вже будуть вичерпані… “, – каже Куюн.




Не пропустіть