Скільки насправді коштують автомобілі: собівартість виробництва

Мало хто з потенційних покупців автомобілів замислюється, а скільки ж насправді коштує обраний ним автомобіль?

Складові компоненти вартості автомобіля. Не секрет, що для кожної країни рівень цін на автомобілі може кардинально відрізнятися від загальноприйнятого. Що є причиною подібного розвитку подій, за якими правилами відбувається утворення ціни і чи є у компаній можливість виконувати роботу собі в збиток?

В першу чергу, цей параметр залежить від рівня обсягів виробництва. У кожного автомобільного заводу, незалежно від продукції, що випускається марки, є кілька різновидів постійних витрат. Наприклад, одним з найбільш важливих моментів, є оснащення, куди входять прес-форми, а також інші пристосування і обладнання, яке потрібні для створення і випуску деталей машини. Ціна на оснащення, що використовується для лінії моделей, найчастіше дорівнює 200 мільйонам доларів. Автомобілі, оновлювані один раз в 5-7 років, показують вартість оснастки в 600 мільйонів доларів.

З цього випливає, що при продажу, наприклад, одного мільйона машин, розмір витрат на кожну з них буде дорівнювати від 200 до 600 тис. доларів. При падінні обсягів виробництва, наприклад, до 100 тис. одиниць, витрати на придбання оснащення становитимуть вже від 2 до 6 тисяч доларів, причому на кожну машину окремо. При наявності невеликих обсягів випуску машин, власник підприємства має повноцінне право виконати перехід на дешеве устаткування і оснащення, щоб випускати меншу кількість деталей. Але від цього може погіршитися або якість створюваних частин автомобіля, або ступінь надійності самого обладнання.

Ціни на матеріали. Крім цього, сюди варто додати і вартість матеріалів, використовуваних у виробництві автомобілів. Наприклад, на сьогоднішній день ціна на сталь в рулонах на території Російської Федерації становить приблизно 550 доларів за тонну. Станом на 1 лютого поточного року, ціна на торгах на алюміній дорівнювала 1 897 доларів за тонну. Ще одним матеріалом, необхідним для створення автомобілів, є пластик, який теж є недешевим, в залежності від якості.

Середня вага автомобіля, що відноситься до економ-класу, становить 1360 кг. Загальна вартість матеріалів, необхідних для його виробництва, становить від 2 до 3 тисяч доларів.

Крім того, сюди слід додати ще й витрати на складання машини. Якщо час складального процесу становить 16 годин, так як обладнання з можливістю автоматизації процесу не так і багато, то середня вартість збірки при русі по конвеєру становитиме від 40 до 60 доларів на годину. Сюди входить відрядний тип оплати співробітникам, які працюють на складальній лінії, оплата витратних матеріалів, електроенергії та багатьох інших витрат. Підсумком за 16 годин роботи стануть витрати в розмірі від 640 до 690 доларів. Не варто забувати ще й про додаткові системи машини.

Підсумок. При виробництві по мільйону автомобілів протягом року, за 30 років їх кількість дорівнюватиме 30 мільйонам. Для підтримки працездатності заводу, буде потрібно з кожної реалізованої машини відкладати на вкладення в інфраструктуру та інші потреби підприємства суму від 100 до 500 доларів. Це дозволить також не відставати від конкуруючих підприємств, своєчасну заміну обладнання та введення нових технологій виробництва та розроблених високотехнологічних платформ для створення автомобілів.

Джерело avtodream.org
Не пропустіть