«Рано чи пізно моста не стане»: чому в Росії побоюються пускати вантажні поїзди до Криму

Відкриття вантажного залізничного сполучення по Керченському мосту, яке повинно було відбутися в грудні 2019 року, перенесено на 2020-ий. Як офіційна причина в Міністерстві транспорту Росії назвали виявлення давньогрецької садиби на місці під’їздів до мосту, проте експерти вважають, що причиною перенесення можуть стати спірні інженерні рішення.

У вересні по мосту через Керченську протоку був запущений «тестовий потяг» з главою компанії «Стройгазмонтаж» Аркадієм Ротенбергом і журналістами. Бізнесмен пообіцяв, що перші пасажирські поїзди підуть тут вже в грудні 2019 року, як і планувалося. Раніше директор підприємства «Кримська залізниця» Олексій Гладилин оголосив, що після запуску залізничної частини Керченського моста по ньому курсуватимуть пасажирські поїзди з 11 міст сусідньої Росії.

Російський незалежний експерт, кандидат геолого-мінералогічних наук Юрій Медовар переконаний, що справжня причина відстрочки вантажного руху по Керченському мосту полягає в небезпечних карстових порожнинах.

– Це хороша міна при поганій грі. При чому тут розкопки, які вони тільки зараз виявили? Коли проектується траса, відбуваються пошуки, при яких вишукують всі артефакти, городища та інше. Насправді причина інша: якийсь час назад прийшло повідомлення, що обвалився тунель з боку Керчі та загинув робітник. Справа в тому, що Керченський півострів рясніє карстами – вони формуються в карбонатних породах, яких багато в Криму. Але якщо сказати, що тунель обвалився, грунт просів, то цар відповість: як же, ми стільки грошей вбухали і знову відкладаємо цей міст? – який нікому, крім нього, не потрібен. Ось і знайшли таку мульку. Вибачте, пів-Москви знесли. При чому тут артефакти? Це відмазка для царя, щоб ще і грошей додатково дали. Якби не завалився тунель, вони б в грудні запустили один поїзд максимум і ремонтували б далі.

Йдеться про інцидент, про який кримські ЗМІ повідомили 13 вересня. Тоді в прес-службі забудовника підтвердили загибель людини після обвалення залізничного тунелю на підходах до Керченської мосту у відповідь на запит редакції кримського інформресурсу «Керчь.ФМ». Юрій Медовар вважає, що російська влада не проводили необхідних досліджень на місці цього будівництва, взявши за основу дослідження 70-х років XX століття.

– Це все відбувається тому, що люди, які цим займаються, не професіонали. Товарний потяг – це 60 вагонів, він важить 6000 тонн, а вони у вересні запустили два вагона. Це приблизно як Путін відкривав автомобільний міст: проїхав десяток «КАМАЗів», і міст прийняли. Так не робиться, міст приймають по повному завантаженні, а його ніхто не завантажував. Але написати і сфотографувати можна. Поїзд з двома вагонами – це все агітка і профанація, як і все інше. Я не знаю, в якому становищі Керченський міст, що вони там зараз роблять, але якщо обвалюються тунелі, то це серйозна річ … В цьому місці за геологічними умовами будувати нічого не можна. У цього моста погана історія буде, рано чи пізно його не стане, але головне, щоб ніхто не загинув. Подивимося, які будуть опади, коли по мосту пройде поїзд в 6000 тонн. Я думаю,

Юрій Медовар вважає, що пасажирські потяги як більш легкі, в порівнянні з вантажними складами, послужать першим випробуванням для залізничної частини Керченського моста.

Український інженер-мостобудівник, головний інженер проекту компанії «Союзтранспроект» Георгій Росновскій також критикує деякі інженерні рішення моста, що будується.

– Я займався Керченською мостом з 1993 року. У нас були різні варіанти. У моєму варіанті створ був в тому місці, яке було рекомендовано великим московським інститутом «Гідропроект» імені Жука, а зараз будують в невідповідному місці – і по судноплавству, і за геологічними умовами. Для мого проекту на північ від Керчі ніяких тунелів не потрібно – навпаки, зверху можна спокійно проходити. Звичайно, я нинішнього проекту через косу Тузла не бачив і тому не можу сказати, який там фундамент, довжина і так далі. Великі гроші можна вбухати і зробити міцний міст, але навіть при великих грошах можливо зробити халтуру суцільну. Окремий залізничний міст – це теж, я вважаю, неправильно. Треба було єдину конструкцію зробити, щоб вона була більш міцною і надійною. А окремі два мости – це дуже погано. Прольоти маленькі, це недобре за умовами льодоходу.

Раніше саме з запуском стабільних товарних поставок по Керченській мосту російська влада Криму пов’язували майбутнє здешевлення продуктів харчування на півострові. Голова правління Російської асоціації експертів ринку рітейлу Андрій Карпов пояснює, в чому причина високих цін в Криму навіть після запуску руху по автомобільній частині моста.

– В першу чергу це відсутність федеральних торгових мереж, які дуже сильно тиснуть на ціни. Коли в Росії відбувався розвиток торгівлі, прихід великого мережевого гравця знижував ціни на 25%. Сьогодні в Криму практично немає федеральних мереж, крім тих гіпермаркетів, які звели ще до 2014 року. Відповідно, конкурентного середовища немає, і це не робить якогось тиску на ціни. Я б від залізниці взагалі нічого не очікував. Ті ж рітейлери на території Росії не люблять доставляти продукцію залізничним транспортом, тому що тарифи вище. Набагато вигідніше доставляти автомобільним транспортом і везти на ті ж тисячі кілометрів. Це дешевше, ніж залізниця.

Джерело krymr.com

Не пропустіть