Названо найпопулярніші порушення ПДР в Україні

За що найчастіше штрафують українців з’ясували журналісти AUTO.RIA.com.

Як українські учасники дорожнього руху поводяться в «домашніх» умовах, та чого їм це коштує.

Кілька місяців тому польська поліція видала посібник з місцевих ПДР для українських водіїв. Після цього з’явилась пам’ятка від угорців, теж адресована українським автотуристам. Спершу нас здивували подібні меседжі: чому це стільки уваги саме до автівок з номерними знаками «UA»? Проте, коли дослідили питання детальніше, виявилось, що таку увагу українські водії отримують цілком заслужено…

Та повернемось до України: як учасники дорожнього руху поводяться у себе вдома? Питання варте вивчення, адже статистика ДТП невтішна – що не звіт, то погіршення усіх показників. Тож ми вирішили дізнатися у Департаменті патрульної поліції, за які порушення найчастіше притягували до відповідальності учасників дорожнього руху протягом 10 місяців 2019 року. Звісно, зроблено це для того, аби кожен водій зробив для себе правильні висновки. «Правильні» в розумінні не лише як не «заробити» штраф, а як не порушувати правил заради власної ж безпеки та поваги до права на безпеку інших.

Перестарався

Десятку найпоширеніших порушень ПДР в Україні відкривають перевізники вантажів. Ті, які неправильно перевозили небезпечні вантажі, або ж перевищили допустимі вагові чи габаритні норми. За статтею 132-1 КУпАП поліцією складено 32 274 адмінматеріали.

Алкоголь за кермом

Цього року відповідальність за нетверезе водіння ще передбачена в Адмінкодексі. А буквально за місяць, з Нового року це вже стане криміналом. Разом з тим підвищаться штрафи та зникне тримісячний строк давності, яким частенько користувались спритні адвокати, які «витягували» порушників, в тому числі системних. За 10 місяців за 130-ю статтею КУпАП оформлено 52 034 порушники. Сподіваємось, що наступного року завдяки зміненому законодавству п’яних керманичів стане значно менше.

Інші порушення

Є таке формулювання як «інші порушення ПДР», тобто такі, причини яких прямо не описані у відповідних статтях Адмінкодексу, – що не заважає вважати їх порушеннями. Вони потрапляють до статті 125 КУпАП. Таких зафіксовано і задокументовано 52 043 випадки.

Пішоходи

У рейтинг найчастіших порушень потрапили і пішоходи. За ч. 1 ст. 127 КУпАП (ігнорування сигналів світлофора або регулювальника, перехід у недозволеному місці, або безпосередньо перед автомобілем) патрульні склали 56 490 адмінматеріалів. Пішоходи – пам’ятайте, що ваша безпека насамперед у ваших руках. Аби не сталось як у відомому анекдоті – перебігаючи дорогу де-інде підніміть руки вгору. Щоб потім у реанімації було легше з вас зняти куртку.

Ледь не вскочив

Тих, хто примудрився порушити ПДР так, що це змусило інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість чи напрямок руху, або вжити інших заходів щоб уникнути зіткнення, налічили 58 918. І всім їм видали постанову за ч. 3 статті 122 КУпАП, звісно, щоб наступного разу були уважнішими, і часом не спробували знову зіграти роль «дорожнього вчителя». Адже у кожного з них рано чи пізно буває останній урок.

Ай, бабах!

За порушення правил, яке призвело до пошкодження транспортних засобів, вантажу, доріг, споруд чи іншого майна складено 80 933 протоколи. З цього числа невідомо, скільки ДТП було з потерпілими, а скільки просто «механічних» зіткнень. Але нагадаємо водіям, що аби не платити штраф за статтею 124 КУпАП, якщо трапилась ДТП без травмованих чи загиблих, можна обійтись без виклику поліції, скориставшись Європротоколом, який додається до поліса «автоцивілки». Це цілком законно.

Без документів

Цілих 118 658 водіїв не змогли надати поліціянтам своє водійське посвідчення, свідоцтво про реєстрацію автомобіля чи страховий поліс «автоцивілки». Можливо, після запровадження електронних документів, це порушення опуститься нижче четвертої сходинки. Однак «права в смартфоні» точно не вирішать проблему із «забудькуватістю» такої кількості водіїв. Пам’ятаєте, як колись у школі вам вчителі казали «а голову ти не забув»? Не пам’ятаєте? Нічого страшного…

Без ременя

На третій позиції порушення, про яке триває чимало дискусій, як виправданих, тобто з боку законотворців, щоб підвищити розмір штрафу за їзду без ременя безпеки, так і цілком абсурдних. Мова про «захисників» їзди без паска, які користуються «заглушками» замків ременів, і переконують інших що цей пристрій абсолютно непотрібний. А ще відомо, що українці користуються ременями безпеки найменше з усіх європейських водіїв – лише 15% вважають за доцільне пристебнутися. В той час як у ЄС цей показник сягає 99%. За ч. 5 ст. 121 КУпАП патрульними притягнуто до відповідальності 128 526 водіїв. Невже ми настільки низько цінуємо своє життя, щоб так ним нехтувати?

Світлофори, перехрестя, обгін

Чимало штрафів оформлено за другою частиною тієї ж 122 статті КУпАП. Вона стосується порушень правил проїзду перехресть, проїзду «на червоне», обгону у недозволених місцях, користування телефоном за кермом, використання світлових приладів з порушенням правил або їх переобладнання без дотримання стандартів. Всього зафіксовано 146 122 таких випадки.

Швидкість, знаки, зупинка

За частиною першою статті 122 Адмінкодексу за 10 місяців патрульними винесено 635 327 постанов. Це порушення швидкісного режиму (+20 км/год від встановленого ліміту), ігнорування вимог дорожніх знаків та розмітки, порушення правил зупинки та стоянки, ненадання переваги пішоходам. Фактично, це ті моменти, якими і визначається водійська культура. Молодці патрульні, що винести понад пів мільйона постанов, лише за однією статтею. Прикро, що зафіксованих порушень аж стільки. А скільки ще не зафіксованих?

Отаким виявився Топ-10 найпоширеніших порушень ПДР, які фіксувались поліцією за 10 місяців 2019 року. Знайшли власне досягнення у котромусь із розділів? Але відповідайте чесно: навіть якщо ваше порушення не потрапило до цієї статистики, можливо лише тому, що просто поряд не було екіпажу патрульних?

І наостанок: давній та перевірний рецепт, як не «відхопити» штраф – не порушувати ПДР. Завжди діє. Тим більше, що невдовзі запрацює система автофіксації порушень – перші комплекси вже увімкнені й проходять тестування.


Не пропустіть